A Közép-Európai Iskolák Akadémiája (ACES) immáron második alkalommal hirdetett pályázatot középiskolák számára Tanuljunk meg együtt élni: Interkulturális párbeszéd Európában címmel, amelyre 12 országból 285 iskola jelentkezett. Közülük 63 volt magyar, így idén a magyar iskolák voltak a legaktívabbak a programban. A Budapesten, március 25-28. között tartandó konferencián a 32 díjnyertes pályázat képviselői találkoznak, hogy bemutassák közös munkájuk eredményét, és megvitassák az együttműködés során szerzett tapasztalataikat.

Az ACES az osztrák Erste Stiftung kezdeményezésére a 2006/2007-es tanévben kezdte meg munkáját kísérleti jelleggel, mely az Interkulturelles Zentrummal közösen koordinálja az ACES programot. A nyolc ország részvételével indult és az azóta 12 tagból álló program a 2009/2010-es időszakban valószínűleg további három országgal bővül. A program lehetőséget ad a különböző nemzetek fiataljainak megismerkedésre, kapcsolattartásra, köztük hálózatok kialakítására a tudás-átadás lehetőségének megteremtése.
Az idei pályázat beadási határideje április 30.
(www.edupress.hu)