2009. február. 09. 14:46 Eduline Utolsó frissítés: 2009. február. 09. 09:48 Közoktatás

Továbbfejlesztett interaktív táblák

Az új funkció még könnyebbé teszi az interaktív táblák használatát.

A Smart Technologies a napokban jelentette be új, érintésfelismerő rendszerét, amely a Smart Boad 600-as sorozat interaktív tábláiban lesz elérhető. Ez az első rendszer, amely képes különbséget tenni a speciális, a táblához kifejlesztett toll által, illetve ujjakkal, vagy akár tenyérrel írottak között. A felhasználók számára ezentúl lehetőség nyílik, hogy a tollal felrajzolt ábrán ujjaikkal végezzenek el különböző műveleteket, vagy egyszerűen, a tenyerükkel legyenek képesek letörölni a felrajzoltakat. Korábban, a felhasználónak vissza kellett tennie a tollat a tábla tolltartó tálcájába, hogy így üzemmódot váltva, a kezüket használhassák.

Az érintés-felismeréssel a használat egyszerűbbé válik, hiszen az interaktív táblára történő adatfelvitel még hasonlatosabbá válik a hagyományos táblára való íráshoz, illetve a hagyományos táblaműveletekhez. Abban a pillanatban, ahogy a tollat a táblához érintjük, megjelenik a „tinta”. Amikor pedig ujjal érünk a táblához, a tábla azonnal érintés-felismerő üzemmódba kapcsol, és az ujjak kvázi egérkurzor funkciót tölthetnek be. Amikor a táblatörlőt vagy a tenyerünket használjuk a táblán, a digitális tinta eltüntethető.

Az interaktív táblát először használók így még inkább ki lesznek segítve az új funkció által, könnyebben tudnak majd bemutatókat készíteni, ötletelést segíteni, illetve csoportmunkát bonyolítani, mert a funkció lecsökkenti a használat elsajátításának idejét is. Azok, akik már ismerik az interaktív táblákat, és megszokták használatát, ezentúl értékes időt takaríthatnak meg egy-egy bemutató, vagy tanóra előkészítése és megtartása közben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.