Egyetemi Mikulás lepte meg Szegeden az állami gondozott és fogyatékkal élő gyerekeket Közoktatás
Edupress

Egyetemi Mikulás lepte meg Szegeden az állami gondozott és fogyatékkal élő gyerekeket

A tizenkét intézményből érkező, több mint négyszáz hátrányos helyzetű, állami gondozásban nevelkedő és fogyatékkal élő gyereknek vidám zenei műsorokkal, a Télapóról szóló színjátékkal és ajándékkal kedveskedtek a szervezők a Szegedi Tudományegyetem és a Rotaract Club közös Egyetemi Jótékonysági Mikulás-ünnepségén december 8-án. A hangulatos karácsonyi dalokat az Universitas Szimfonikus Zenekar kamaracsoportja adta elő.

A szegedi IH Rendezvényközpontban tartották meg a Rotaract Club és a Szegedi Tudományegyetem közös Egyetemi Jótékonysági Mikulás-ünnepségét. A Rotaract Mikulásnak már több éves hagyománya van a városban, idén az ajándékozás előtt az Universitas Szimfonikus Zenekar kamaracsoportja hangulatos karácsonyi dalokkal fokozta több mint négyszáz gyermek önfeledt örömét.

Egyetemi Mikulás lepte meg Szegeden az állami gondozott és fogyatékkal élő gyerekeket
A Szegedi Egyetemi Színház társulatának Télapó-igéző című színdarabjában a Mikulásnak próbáltak meg ajándékot készíteni. A mesejátékot követően pedig Székely Erika dalainak kíséretében megérkezett a Mikulás is, aki a kicsik egyéni kívánságainak megfelelően csokival vagy kreatív játékokkal lepte meg a boldog közönséget.

"Sok hátrányos helyzetű, állami gondozásban nevelkedő vagy fogyatékkal élő gyermek nem élheti meg úgy a Mikulást, az ajándékozást vagy a karácsonyt, mint más hasonló korú társaik. Az ünnepekkor rendkívül fontos, hogy a tárgyi ajándékokon és édességeken túl maradandó élményt is nyújtsunk számukra, ezért nagyra értékeljük a Szegedi Tudományegyetem karitatív támogatását és az egyetem hallgatóinak segítségét" - mondta el Varga Petra, a Rotaract Club Szeged titkára.

(www.edupress.hu)
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.