2008. december. 05. 11:37 Eduline Utolsó frissítés: 2008. december. 05. 13:38 Közoktatás

Regionális Akadémia a Pannon Egyetemen

Regionális Cisco Hálózati Akadémiát avattak a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karán.

Veszprémben, 2001. áprilisában indult el a Cisco Hálózati Akadémia Program, amely az Egyetem hallgatóinak órarendi keretek között biztosít lehetőséget a CCNA (Cisco Certified Network Administrator, azaz hálózati szakértő) képzés elvégzésére és az ezzel járó tanúsítvány megszerzésére.

Most, az intézmény - közel fél év előkészítő munka után és négy új partnerintézmény bekapcsolódását követően -, elnyerte a „Regionális Akadémia” státuszt. Az Akadémia így a korábbi feladatain túlmenően a csatlakozó partnerintézmények felé folyamatos szakmai támogatást és oktatói képzést is biztosít.

A Cisco Hálózati Akadémia keretében szerzett ismeretek széles körben alkalmazhatók, mivel a számítógép-hálózatok az élet minden területén egyre fontosabb szerepet töltenek be, így a megbízható szakemberek a legtöbb vállalatnál nélkülözhetetlenek. A képzés anyagát a számítógép-hálózatok tervezése, építése, menedzselése, valamint a hálózati szakértők által leggyakrabban használt eszközök használata képezi.

A hallgatók számára a megszerzett tudáson felül a képzés nemzetközi és OKJ-s tanúsítványt ad.

A Hálózati Akadémia kurzusai az elmúlt években magyar illetve angol nyelven egyaránt megjelentek a nappali és levelező tagozatos képzések választható tárgyai között, az érdeklődő hallgatók létszáma pedig évről évre folyamatosan nő. A fejlesztői munka eredményességét jól mutatja, hogy 2007-ben már a Műszaki Informatikai Kar bocsátotta ki a legtöbb CCNA tanúsítvánnyal rendelkező hallgatót Magyarországon. A 2007-ben oklevelet szerzett hallgatók száma 143 volt, az idei tanévben pedig újabb 138 hallgató iratkozott be a CCNA kurzusokra.

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.