Gyúrni kell már az oviban Közoktatás
Eduline

Gyúrni kell már az oviban

Akiket már 4 éves korukban tréningeznek az iskolára, könnyebben veszik az akadályokat az alsó és felső tagozatban.

Lényegesen fellendíti a gyerekek fejlődését az, ha minőségi foglalkozásokon vesznek részt a beiskolázás előtt, valamint ha erős alsó tagozatba járnak. Ezek ugyanis egy új tanulmány eredményei, mely szerint biztos alapokat teremt a további tanuláshoz az otthoni felkészülés serkentése a korai években.

Az Effective Pre-school and Primary Education Project (EPPE 3-11) tanulmány vezetője Pam Sammons, a Nottingham Egyetem professzora elmondta: „Az EPPE kutatása megerősíti a korai tapasztalatok fontosságát, azt, hogy az otthoni, az iskola előtti, és az alsó tagozati színvonal erős kombinációja mekkora mértékben javítja a gyerekek tanulását.”

A London Egyetem és a brit Oktatási Intézet által vezetett EPPE 3-11 projekt során 3000 gyermeket kísértek figyelemmel a beiskolázás előtti éveiktől egészen 11 éves korukig. Mint kiderült, ha a tanulás már 3-4 éves korban elkezdődik az otthoni környezetben, az hosszútávon és gyümölcsözően hat a gyermekek fejlődésére. A korai odafigyelés eredménye az is, hogy aki már az iskola előtt részt vesz foglalkozásokon, jobban megbirkózik a társadalmi hátrányokkal; sőt, noha minden gyerek számára előnyös, különösen azoknak fontos az iskolára való felkészítés, akiknek szülei alulképzettek, vagy környezetük nem hat ösztönzőleg a tanulásukra. Az alsó tagozat színvonala pedig nem csak a szellemi fejlődésre, de a viselkedésre is hatással van.

infant prodigy

és a Télapó itt van-t is kívülről fújom

A kutatás szerint a tanítás minősége a különféle iskolákban, számos variációban fellelhető, ám ez erőteljesebben befolyásolja a szellemi folyamatokat, minta a nem, vagy a családi jövedelem. Mindenestre, akik színvonalas oktatást kapnak az alsó tagozatban, sokkal jobb eredményeket érnek el felsőben.

Korábbi kutatások már bebizonyították, hogy az iskola előtti foglalkozások nagyban segítenek abban, hogy a gyerekek jól startoljanak az általános képzésben. Ám ez a friss jelentés tovább fokozza a korai évekbe fektetett energia fontosságát, különösen a hátrányos helyzetű gyermekek esetében. Az is kiderült, hogy a többszörös hátrány sokkal komplexebb módon hat a tanulásra, amit azonban nem lehet egyszerűen kivédeni azzal, hogy előképzik a gyerekeket az iskolai oktatásra. De a tanulmány legalább felhívja az oktatók figyelmét arra, hogy a teljesítmények közötti szakadék mire vezethető vissza.