2008. november. 30. 09:47 Hatházi Szilvia Utolsó frissítés: 2008. november. 30. 09:47 Közoktatás

Napi harminc perc, két év előny

Két évvel hamarabb és könnyebben tanulnak meg olvasni azok a gyerekek, akik naponta fél órát töltenek az olvasás gyakorlásával – derítette ki egy kutatás.

Több mint ötezer, olvasási nehézséggel küzdő hat éves gyereket vizsgáltak a kutatók a tanulmány elkészítése során. Mindannyiuknak feladata volt, hogy öt hónapon keresztül legalább fél órát olvasással vagy annak gyakorlásával töltsék. Ezzel párhuzamosan az íráskészség is drámaian javult.

A kutatáshoz egy program is kapcsolódik, amelyet a „Minden gyerek szeret olvasni” címmel indították el. A felmérések szerint körülbelül 30 ezer gyerek kerül ki úgy az általános iskolákból, hogy a legalapvetőbb olvasási és írási készségekkel is problémája van. Ráadásul legtöbbjük szegény családból származik.

A programban hozzávetőlegesen 500 brit iskola vett részt, ahol tesztelték a napi harminc perces olvasás eredményeit. Érdekes módon az ugyanabban az iskolában tanuló, ám a tesztben részt nem vevő gyerekek olvasási készsége is javult egy kicsit. Az eredményeket látva a módszert más iskolákban is bevezetik majd.

Tanulás barlangban, csónakon vagy éppen a hegy tetején – ilyenek a világ legfurcsább iskolái Campus life Gál Luca

Tanulás barlangban, csónakon vagy éppen a hegy tetején – ilyenek a világ legfurcsább iskolái

Legtöbbünk számára az iskola egy épület, tantermekkel, padokkal és táblával. De mi van akkor, ha az osztályterem egy barlang mélyén, egy hajón vagy egy hegy tetején van? A világ különböző pontjain található iskolák néha annyira eltérnek a megszokottól, hogy nehéz elhinni, valóban léteznek. Összegyűjtöttünk néhányat a legkülönlegesebbek közül.