2008. november. 30. 09:47 Hatházi Szilvia Utolsó frissítés: 2008. november. 30. 09:47 Közoktatás

Napi harminc perc, két év előny

Két évvel hamarabb és könnyebben tanulnak meg olvasni azok a gyerekek, akik naponta fél órát töltenek az olvasás gyakorlásával – derítette ki egy kutatás.

Több mint ötezer, olvasási nehézséggel küzdő hat éves gyereket vizsgáltak a kutatók a tanulmány elkészítése során. Mindannyiuknak feladata volt, hogy öt hónapon keresztül legalább fél órát olvasással vagy annak gyakorlásával töltsék. Ezzel párhuzamosan az íráskészség is drámaian javult.

A kutatáshoz egy program is kapcsolódik, amelyet a „Minden gyerek szeret olvasni” címmel indították el. A felmérések szerint körülbelül 30 ezer gyerek kerül ki úgy az általános iskolákból, hogy a legalapvetőbb olvasási és írási készségekkel is problémája van. Ráadásul legtöbbjük szegény családból származik.

A programban hozzávetőlegesen 500 brit iskola vett részt, ahol tesztelték a napi harminc perces olvasás eredményeit. Érdekes módon az ugyanabban az iskolában tanuló, ám a tesztben részt nem vevő gyerekek olvasási készsége is javult egy kicsit. Az eredményeket látva a módszert más iskolákban is bevezetik majd.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?