Jobb a magatartásunk, mint szüleinké
Ne higgyünk a „bezzeg az én koromban” kezdetű szónoklatoknak, a mai diákok ugyanis jobban viselkednek az órán, mint a ’70-es évek tanulói – állítja egy kutatás.
Diákok viselkedését vizsgáló, egész évet átfogó kutatás szerint a hatékonyabb tanítási módszerek, valamint a folytonos elismerés pozitív hatással vannak napjaink tanulóira. Még 2006-ban több mint 70 neveléstudományokban elmélyedt pszichológus elemzett Anglia-szerte 141 osztályt. A szakértők úgy találták, hogy a nebulók 85 százaléka tanár által irányítottan foglalatoskodott feladatai megoldásával, szemben a késői hetvenes évek 70-75 százalékával.
![most lebuktam most lebuktam](https://api.hvg.hu/Img/502415cc-3fa5-4873-acd2-59ffd8e4cdf7/983174f4-4185-4a51-9150-c6cf3f8f91d7.jpg)
Most lebuktam, de különben egy angyal vagyok
A tanulmányban részt vevő Brian Apter, aki egyébként a Wolverhampton városi tanács kerületi oktatásügyi pszichológusa, úgy véli, hogy ez igen maga szám, ami annak tudható be, hogy a tanárok magas szintű személyes kommunikációt visznek a tantermekbe. „A tanárok manapság sokkal szakszerűbben oktatják a diákokat.”
A szakértő szerint ez azért is lehet, mert a tanintézeti oktatók „jóval keményebben dolgoznak, mint valaha.”
A brit általános iskolák tanulóit és tanárait vizsgáló Mass Observation Study azt vizsgálta, hogy az oktatásban részt vett diákok mekkora aránya dolgozik az órán a tanár instrukciói alapján, és mennyi diák hagyja ezt figyelmen kívül.