2008. október. 27. 10:00 Hatházi Szilvia Utolsó frissítés: 2008. október. 27. 16:24 Közoktatás

Egyre rosszabb gyerekek

A tanárok majdnem fele szerint az elmúlt öt évben rengeteget romlott a diákok magaviselete. Legfőképpen a felsőbb osztályokban tanító tanárok találják egyre rosszabbnak a helyzetet.

[[ Képelem (kisördög) ]]

Egy angliai tanulmány szerint a megkérdezett 1500 tanár közül 48% állítja azt, hogy sok probléma van a diákok magatartásával és ez az elmúlt öt évben csak rosszabbodott. A tanárok nagy része úgy gondolja, ők maguk jól felkészültek és megfelelően tudják kezelni a gyerekeket. A tanárok több mint egy harmada nem értett egyet abban, hogy a fegyelmezéssel bajlódó tanároknak továbbképzésen kellene részt venniük.

A felmérés szerint a frissen diplomázott tanárok 95%-a úgy érzi, hogy az egyetem során megfelelően felkészítették őket a gyerekekkel való bánásmódra, így nem okozhat nekik problémát a fegyelmezés sem. Ugyanők sokkal pozitívabban vélekednek a gyerekek magaviseletéről is. Ez valószínűleg összefüggésben áll azzal, hogy az elmúlt öt évben fontos szerepet kapott a viselkedési problémák kezelése a tanárképzésben. Abban viszont mindenki egyetért, hogy a rossz magatartás nem feltétlenül rossz tanulót takar, és fontos lenne az ilyen diákokra odafigyelni, nehogy elkallódjanak vagy kiszoruljanak az oktatási rendszerből.

Ed Balls oktatásügyi miniszter szerint vannak ugyan magatartási problémák, és a helyzet mindig lehetne jobb, de fontos leszögezni, hogy általában a diákok magatartása nem kifogásolható, az iskolák pedig megfelelően kezelik a fegyelmezetlen gyerekeket.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.