Nyolcadik alkalommal rendezett Diák-médiafesztivált a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE) október 17-én. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) rendezett eseményen Réz András esztéta hirdette ki a Címlap + Arc diáklap-szépségverseny győzteseit: felsőoktatási kategóriában a Műszaki Egyetemen kiadott KáTé, a középiskolás lapok közül pedig a pécsi Kredenc bizonyult a legjobbnak, a közönségdíjat pedig a BKF-es Komm kapta.
[[ Képelem (Kiosztották a diákcímlap-verseny díjait) ]]
Az egyetemisták, főiskolások, illetve középiskolások számára megrendezett eseményen a média, a tudatos fogyasztás és reklámok világa állt a középpontban. A fiatalok életviteléről, a nemrég megtartott Magyar Fogyasztó 18 Mínusz konferencia eredményeiről számolt be Iglódi Csaba, a Magyar Fogyasztói Platform munkatársa. A fiataloknak szükségük van a márkákra, melyek igazodási pontként szolgálnak életükben - hangsúlyozta Iglódi Csaba. "Ezt a márkahűséget a marketingszakemberek is felismerték, a családi kassza kiadásait nagymértékben befolyásoló fiatal nemzedék került így a reklámtermékek fókuszába" - tette hozzá.
Az egészséges, rendszeres mozgás jelentőségére hívta fel a figyelmet az Országos Egészségfejlesztési Intézet képviseletében Monspart Sarolta, aki a WHO adatai alapján elmondta, az élethosszt 40 százalékban az életmód határozza meg, ebben pedig nagy szerepe van az edzettségnek.Az előadások között szó esett a McDonald's elmúlt 20 évéről, az ott fogyasztott ételek minőségéről, a fiatalos, ugyanakkor csak időlegesen hódító reklámok világáról, miközben az azok mögötti tartalomra is igyekeztek felhívni az ifjúság figyelmét.
Ezt követte a TV2 új arcainak bemutatkozása: a Mokka című műsorban szereplő Demcsák Zsuzsa és Kárász Róbert beszélt munkájáról. "Sokan rögtön főszerkesztők, szerkesztők szeretnének lenni, fontos azonban, hogy lépésenként haladjuk előre a szakmában" - mondta el Kárász Róbert.
A rendezvény zárásaként kihirdették a DUE Címlap + Arc diáklap-szépségverseny nyerteseit. Réz András röviden a háromtagú zsűri szempontjairól beszélt, arról, mennyire fontos az első benyomás és hogy a címlap tükrözze a lap tartalmát. Az összesen csaknem 30 pályázó közül felsőoktatási kategóriában a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karának lapja, a KáTé, a középiskolás kiadványok közül pedig a pécsi Hajnóczy József Kollégium Kredenc című újságja vihette haza a győztesnek járó pénzjutalmat. A rendezvényen a résztvevők által leadott szavazatok alapján a közönségdíjat a BKF lapja, a Komm vehette át.
(www.edupress.hu)