2008. szeptember. 21. 08:45 Edupress Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 20. 09:05 Közoktatás

Mennyien tanulhatnak jövőre állami formában és mit?

A felvi.hu oldalon megjelentek a felsőoktatásban elkülönített államilag támogatott keretszámok tudományterületenként. 2009-ben továbbra is 56 ezer hallgató tanulhat állami finanszírozásban, a különböző területre elkülönített helyek száma azonban változik a jövő tanévben.

Változatlan marad az államilag támogatott helyek száma a jövő évtől, a különböző tudományterületek számára elkülönített arányok azonban változnak. Mesterképzésekre 21700 helyet különítettek el, a tavalyi 3500 hellyel szemben, 2009 szeptemberétől várható ugyanis, hogy a bolognai rendszerben tanuló hallgatók jelentős számban folytatják tanulmányaikat a második ciklusban.A hitéleti képzések más megítélés alá esnek minden képzési szinten, itt a hallgatók számát az egyházakkal és a felekezetekkel megkötött nemzetközi megállapodások szerint kell megállapítani és a hitéleti mesterképzésre az alapképzéssel megegyező számú hallgató vehető fel.

A doktori képzésre ezer helyet különített el az oktatási tárca, amelyeken belül a bölcsészettudományok, a hittudomány, a társadalomtudományok tudományterületére 320 főben maximalizálták a felvehető hallgatók számát, míg az agrártudományok, a műszaki tudományok, az orvostudományok, a természettudományok és a művészetek tudományterületekre legalább 680 főt fogadnak majd a jövő tanévben.

Az egyes tudományterületeken rendelkezésre álló államilag támogatott helyek számáról itt olvasható a táblázat.

(www.edupress.hu)
Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.