2008. szeptember. 21. 08:45 Edupress Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 20. 09:05 Közoktatás

Mennyien tanulhatnak jövőre állami formában és mit?

A felvi.hu oldalon megjelentek a felsőoktatásban elkülönített államilag támogatott keretszámok tudományterületenként. 2009-ben továbbra is 56 ezer hallgató tanulhat állami finanszírozásban, a különböző területre elkülönített helyek száma azonban változik a jövő tanévben.

Változatlan marad az államilag támogatott helyek száma a jövő évtől, a különböző tudományterületek számára elkülönített arányok azonban változnak. Mesterképzésekre 21700 helyet különítettek el, a tavalyi 3500 hellyel szemben, 2009 szeptemberétől várható ugyanis, hogy a bolognai rendszerben tanuló hallgatók jelentős számban folytatják tanulmányaikat a második ciklusban.A hitéleti képzések más megítélés alá esnek minden képzési szinten, itt a hallgatók számát az egyházakkal és a felekezetekkel megkötött nemzetközi megállapodások szerint kell megállapítani és a hitéleti mesterképzésre az alapképzéssel megegyező számú hallgató vehető fel.

A doktori képzésre ezer helyet különített el az oktatási tárca, amelyeken belül a bölcsészettudományok, a hittudomány, a társadalomtudományok tudományterületére 320 főben maximalizálták a felvehető hallgatók számát, míg az agrártudományok, a műszaki tudományok, az orvostudományok, a természettudományok és a művészetek tudományterületekre legalább 680 főt fogadnak majd a jövő tanévben.

Az egyes tudományterületeken rendelkezésre álló államilag támogatott helyek számáról itt olvasható a táblázat.

(www.edupress.hu)
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.