2008. augusztus. 27. 09:00 Edupress Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 27. 08:55 Közoktatás

Gyakorlatorientált piackutatási képzés indul a MÜTF-ön

A piackutatás tapasztalt szakembereitől tanulhatják meg a szakma iránt érdeklődők, a jövőbeni piackutatók és a már a piackutatás területén dolgozók az ügyfélproblémák megértését, a kutatási módszerek alkalmazását, az ajánlat és kérdőívírás módszerét, továbbá a gyakorlatban használt elemzési módszereket, prezentációs technikákat és trükköket a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF) ősszel induló piackutatás gyakorlata nevet viselő szakirányú képzésén.

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének támogatásával megvalósuló program elindítását elsődlegesen az motiválta, hogy a felsőoktatási intézmények szociológia vagy közgazdász képzéseiről kikerülő hallgatók gyakran nem rendelkeznek megfelelő gyakorlati tudással a piackutatás terén. A főiskolák, egyetemek elméletorientált oktatási módja nem mindig felel meg a munkáltatók elvárásainak.

Az újonnan induló képzés minőségi garanciája a piackutatókat tömörítő szervezet ajánlása mellett a szakma neves és komoly tapasztalattal rendelkező képviselőit felvonultató oktatógárda, akik gyakorló piackutatóként az ügyféloldalról és piackutató cégektől érkezve tanítják a képzésben résztvevőket. Az SPSS, a világ vezető adatelemző- és statisztikai szoftvereket szállító cége szakmai támogatásával a hallgatók megtanulják a piackutatásban nap, mint nap alkalmazott SPSS statisztikai programcsomag használatát és az alapvető statisztikai elemzési módszereket, a legjobban teljesítő pályakezdők pedig gyakorlati helyet, illetve állásajánlatot kapnak.

A képzés azonban nem csak a frissen végzettek számára nyújt előnyöket. A szervezők megoldással kívánnak szolgálni azoknak a cégeknek és vezetőiknek is, akik saját kutatási részleget működtetnek vállalatuknál. Számukra a piackutatás gyakorlata elnevezésű szakirányú képzés által nyújtott olyan lehetőség, mint a munkatársak képzése és a komplex kutatási technikák elsajátítása jelenti az alapvető előnyt.

A piackutatás szerepe hazánkban is egyre növekszik. Azok a vállalatok, akik versenyben szeretnének maradni, nem hagyhatják figyelmen kívül versenytársaik, vevőik és a piac feltérképezését, folyamatos elemzését. A főiskolán idén októberben induló képzésen részt vevők a kurzus végére magabiztosan és gyakorlottan tudják használni az elemzési módszereket, piackutatásban használt statisztikai programokat, prezentációs technikákat, elsajátíthatják a szakma fortélyait. A két szemeszter elvégzését követően gyakorlattal rendelkező szakemberként jelennek meg a munkaerőpiacon, ahol nagy az igény az olyan képzett piackutatók iránt, akik képesek teljes kutatási projektek önálló lebonyolítására.

(www.edupress.hu)