2008. április. 19. 09:26
Edupress
Utolsó frissítés: 2008. április. 20. 06:53
Közoktatás
Tragikus lehet a fizikus tanárképzés jövője
Tragikus jövőt jósolnak a fizikatanári képzésnek, amely területen a hallgatói létszámcsökkenés a természettudományok esetében általánosan tapasztalható problémánál is súlyosabb gondokat okozhat - adja hírül a hirado.hu.
Ugyan ma még válogathatnak az iskolák a tanár szakos friss diplomások között, hat-nyolc év múlva a hiányukkal kell megküzdeniük az intézményeknek. Míg a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Természettudományi és Informatikai Karán tíz évvel ezelőtt még 56-an diplomáztak le fizika tanári szakon, tavaly mindössze öten vették át a diplomájukat.
A bolognai rendszer a tanárképzés színvonalcsökkenését is jelentheti, mondta Papp Katalin, a SZTE kísérleti fizikai tanszékének docense, hiszen annak bevezetésével a hároméves alapképzés után a tehetséges diákok már nem a tanári diploma mellett fognak dönteni.
Szabó Gábor szegedi fizikus professzor hasonlóan látja a helyzetet. Szerinte a fenyegető tanárhiányt erősíti a nagy kutató-fejlesztő és ipari cégek mellett az üzleti szféra is. A vállalatok egyre több, nem tanári szakos fizikust alkalmaznak, mint például egyes tőzsdei elemző vállalkozások, akik a modellezésben szerzett egyedülálló tudásuk miatt keresik őket.
(forrás: Híradó)
(www.edupress.hu)
A bolognai rendszer a tanárképzés színvonalcsökkenését is jelentheti, mondta Papp Katalin, a SZTE kísérleti fizikai tanszékének docense, hiszen annak bevezetésével a hároméves alapképzés után a tehetséges diákok már nem a tanári diploma mellett fognak dönteni.
Szabó Gábor szegedi fizikus professzor hasonlóan látja a helyzetet. Szerinte a fenyegető tanárhiányt erősíti a nagy kutató-fejlesztő és ipari cégek mellett az üzleti szféra is. A vállalatok egyre több, nem tanári szakos fizikust alkalmaznak, mint például egyes tőzsdei elemző vállalkozások, akik a modellezésben szerzett egyedülálló tudásuk miatt keresik őket.
(forrás: Híradó)
(www.edupress.hu)