2008. április. 02. 07:21
Edupress
Utolsó frissítés: 2008. április. 02. 08:56
Közoktatás
Megalakult az első magyar internetes tévécsatorna
Pénzügyi befektetők és akadémiai intézetek TTv TudásMédia néven hozták létre az első magyar tudományos csatornát a magyar kutatás-fejlesztés és oktatás képviselőinek közreműködésével a tudományos élet eredményeinek és munkájának bemutatására.
A program kivitelezésére alakult meg az Akadémiai Tudás-Média Zrt. nevet viselő piaci médiavállalkozás. Az általuk kivitelezett kezdeményezésben az eddig jelentős szakmai teljesítményt végző Mindentudás Egyeteme, a tudományos ismeretterjesztő sajtó, rádió és televízió, valamint az érintett televíziós műsorgyártás szakemberei vesznek részt.
Március 31-én, hétfőn Pálinkás Gábor akadémikus, főigazgató nyitotta meg a bemutatót a Magyar Tudományos Akadémia Kémiai Kutatóközpontjában, mely a szakmai háttértámogatást nyújtó hat akadémiai intézmény egyike. A TTv a www.tudasmedia.hu webcímen található meg és egyhónapos tesztüzemmel indul, mely már most 350 háztartásból érhető el. A szervezők kockázati tőkebefektetőket igyekeznek bevonni a 4,5-5 millió eurós költségvetéssel rendelkező vállalkozásba.
A program stratégiai célja, hogy 2009 tavaszáig egymillió hazai háztartásban kövessék figyelemmel a TudásMédia műsorait. 2007-ben a Medián által megkérdezettek 45 százaléka szükségesnek ítélte meg egy tudományos média létrehozását, a tudomány iránti érdeklődést azonban a televíziós kínálat jelenleg sem elégíti ki. A honlap hétfőtől kezdve napi 18 órában közvetít tudományos műsorokat, a tartalom közé kívülről is tölthetők fel anyagok, a tudományos tények mellett pedig a TudásMédia teret enged az áltudományoknak is - mondta el Fábri György szakmai vezető.
(forrás: MTI)
(www.edupress.hu)
Március 31-én, hétfőn Pálinkás Gábor akadémikus, főigazgató nyitotta meg a bemutatót a Magyar Tudományos Akadémia Kémiai Kutatóközpontjában, mely a szakmai háttértámogatást nyújtó hat akadémiai intézmény egyike. A TTv a www.tudasmedia.hu webcímen található meg és egyhónapos tesztüzemmel indul, mely már most 350 háztartásból érhető el. A szervezők kockázati tőkebefektetőket igyekeznek bevonni a 4,5-5 millió eurós költségvetéssel rendelkező vállalkozásba.
A program stratégiai célja, hogy 2009 tavaszáig egymillió hazai háztartásban kövessék figyelemmel a TudásMédia műsorait. 2007-ben a Medián által megkérdezettek 45 százaléka szükségesnek ítélte meg egy tudományos média létrehozását, a tudomány iránti érdeklődést azonban a televíziós kínálat jelenleg sem elégíti ki. A honlap hétfőtől kezdve napi 18 órában közvetít tudományos műsorokat, a tartalom közé kívülről is tölthetők fel anyagok, a tudományos tények mellett pedig a TudásMédia teret enged az áltudományoknak is - mondta el Fábri György szakmai vezető.
(forrás: MTI)
(www.edupress.hu)