Kultúrsokk pénteken az A38-on!
A Kultur Shock (USA) vegyes etnikumú tagjainak gipsypunk-attakja garantált kultúrsokkot okoz. Minha csak a Gogol Bordello játszana, csak sokkal lendületesebben, kíméletlenebbül és viccesebben.
Ha azt mondod, Gogol Bordello, azt mondom: Kultur Shock. Az etnikailag meglehetősen vegyes seattle-i hatosfogat brutálisan örvényló punk-funk-Balkán-tangó-valcer-metál-klezmer produkciója, letaglózó színpadi akciója mindenkiben örök élmény marad.
Az 1996-ban alakított horvát-bosnyák-bolgár-japán-amcsi együttes a lehető legjobb társaságban kezdte karrierjét: az addig főleg kis klubokban koncertező Kultur Shock baráti kapcsolatain keresztül megkörnyékezte Krist Novoselicet (Nirvana), aki megkörnyékezte Jello Biafrát (Dead Kennedys), aki megkörnyékezte Billy Gouldot (Faith No More), és a zenekar második lemeze már ez utóbbi kiadójánál jel ent meg. Sajnos pont rosszkor: 2001 szeptemberének szomorú eseményei kissé gyanússá tették a Fucc the INS (azaz Basszátok meg a Bevándorlási Hivatalt) címen lemezt megjelentető, szinte kizárólag zűrös kelet-európai immigránsokból álló zenekart. A Kultur Shock hamar egy hazafias (és teljesen indokolatlan) lemezégető kampány célkeresztjében találta magát, ennek ellenére népszerűsége gyorsan növekedett.
A témáit a bevándorlás, az üres patriotizmus és az elhagyott kelet-európai haza köréből választó zenekar azóta sem köt kompromisszumokat: vad, tempós, cigány, balkáni és népzenei motívumokkal átszőtt, tomboló, okos és ironikus punkja változatlanul friss és őszinte. És persze a provokáció sem marad el: a legutóbbi lemezn ek már a címe is (Jöttünk, hogy elvegyük a munkádat) erős csapást mér az amerikai középosztály demagógiájára.
Mindezek ellenére vagy mindezek miatt a Kultur Shock a legjobb úton van afelé, hogy elfoglalja a Gogol Bordello trónját a "világ legütősebb gipsypunk-zenekara" címért folytatott versenyben.
(Forrás: http://a38.hu/?p=programok&id=1233)