Minőségközpontú oktatás a hazai orvosképző egyetemeken Közoktatás
Edupress

Minőségközpontú oktatás a hazai orvosképző egyetemeken

A Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrumának (DE OEC) koordinálásával Magyarország négy orvosképző egyetemét érintő humánerőforrás fejlesztési programja március 4-én zárult. A projekt a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) keretében az oktatók minőségközpontú képzésének megvalósítását, valamint a humánerőforrás összehangolt, rendezett és tervszerű fejlesztését tűzte ki célul.

A HEFOP által meghirdetett "A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése" című pályázatot Magyarország négy neves orvosképző egyeteme 2004-ben nyerte el. A budapesti, pécsi és szegedi intézmények a DE OEC vezetésével konzorciumban vettek részt a pályázaton. A program fő célkitűzése az volt, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek sikeres belépését a munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez, tájékoztatott Prof. Dr. Paragh György centrumelnök.

A pályázat ugyanakkor - összhangban a magyar felsőoktatási stratégiával - közvetve Magyarország felkészítését is célozta az Európai Felsőoktatási Térséghez történő csatlakozásban, és ezáltal az egységes munkaerő-piaci integrációban. A Minőségi tudás előállítása és átadása az egészségügyi és orvosképzésben. "A Válasz a XXI. század kihívásaira" című projekt épp ezért többszintű, egymással összhangban lévő feladatsor kivitelezésére vállalkozott, magyarázta Prof. Dr. Csernoch László dékán, a pályázat programtanácsának elnöke.

A 2005-től 2008-ig tartó program sikeres megvalósulása a négy hazai orvosképző intézmény hatékony együttműködésének köszönhető. A projekt során olyan tématerületek kapcsán történt jelentős előrelépés, mint a nem orvos diplomások át- és továbbképzése, a minőségügyi képzések szerepének növelése az orvosképzésben, az egységes szintfelmérő vizsga feltételeinek kidolgozása, valamint az oktatási technológia és menedzsment. Ez utóbbi témakör többek között a roma és szociálisan hátrányos helyzetű betegek ellátásának speciális problémáira, valamint a kredit rendszerű és a probléma orientált képzés kihívásaira koncentrált.

(www.edupress.hu)
Nehéz átlátni, de nem lehetetlen - itt vannak a 2025-ös felvételi pontszámítási szabályai Érettségi-felvételi Székács Linda

Nehéz átlátni, de nem lehetetlen - itt vannak a 2025-ös felvételi pontszámítási szabályai

Bár maradt az 500 pontos rendszer, a korábbi évekhez képest 2024-ben megváltozott a felsőoktatási felvételi pontszámításának összes szegmense. Kevesebbet érnek a középszintű érettségik, a többletpontokról és a pontszámításhoz szükséges érettségi tárgyakról pedig központi szabályok helyett az egyetemek dönthetnek. A diákok többsége még nem annyira látja át az új rendszert, ezért mi is segítünk azt megérteni.