Tanulási és oktatási infrastrukturális fejlesztések Miskolcon Közoktatás
Edupress

Tanulási és oktatási infrastrukturális fejlesztések Miskolcon

Több mint egymilliárdos beruházás révén megvalósult a műszaki képzés és innováció egyik legfontosabb eleme a Miskolci Egyetemen, ahol a kor követelményeinek megfelelően újult meg a C/2 jelű műhely- és laboratórium épülete.

A projekt közvetlen célja és tartalma a Miskolci Egyetem tanulási és oktatási infrastruktúrájának fejlesztése, amit a hallgatói létszám növekedése, a képzési kínálat bővülése, a kontaktórák számának csökkentése, az önálló munka és a képzés hatékonyságának növelése iránti igény, továbbá az egyetem regionális szerepvállalása indokol.
A projekt négy akcióterületre koncentrál: a széles értelemben vett labor-műhely infrastruktúrára, az informatikai képzés feltételeinek bővítésére, az egészségügyi képzés hátterének megteremtésére, valamint az informatikai hálózat- és központi erőforrás fejlesztésére. A projektben létrejövő új és átalakuló régi terek mindegyike multifunkciós, gyakorlatorientált, egyes terek forrásközpont-szerepet is kapnak. A korszerűsítés megjelenik az élethosszig tartó tanulás feltételeinek fejlesztésében, a versenyképesség növelése pedig a bolognai folyamathoz való kapcsolódásban is. Minden fejlesztés és átalakítás esélyegyenlőséget növelő akadálymentesítéssel jár együtt.(www.edupress.hu)
Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.