Számonkérik a mentori ismereteket Közoktatás
Edupress

Számonkérik a mentori ismereteket

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) által létrehozott Katapult Mentorprogram október 18-án országos körutat indított a programba idén bekerült mentorok ismereteinek felmérése céljából. A körút első, budapesti állomásán Szegedi Dezső, az OKM Roma Integrációs Titkárságának szakértője is meghallgatta a mentorokat.

A mentorok feladata a felsőoktatási intézményekben az elsőéves halmozottan hátrányos helyzetű hallgatók egyetemi, illetve főiskolai életbe való beilleszkedésének megkönnyítése, valamint a tanulmányi és szociális ügyintézésben való segítésük. Az előzetesen kiválasztott mentorok már a tanév megkezdése előtt felvették a kapcsolatot a felvételt nyert hallgatókkal, és folyamatosan segítenek az esetlegesen felmerülő problémák megoldásában. Ahhoz, hogy a mentorok feladatukat hatékonyan lássák el, előre kiadott képzési anyagokat kellett elsajátítaniuk. Az országos körút fő programja a képzési anyagok számonkérése.##KERETES## A beszámoló során a mentornak egy-egy tételt kell húznia három témakörből, amelyek a következők: hallgatói juttatások rendszere; adminisztráció a felsőoktatási intézményekben; Mentorprogram programismerete.Az országos körút első állomása Budapest volt, ahol október 18-án Szegedi Dezső, az OKM Roma Integrációs Titkárságának szakértője, Nagy Attila, a Katapult Mentorprogram projektvezetője, valamint Fonyó Attila és Major Brigitta projektasszisztensek hallgatták meg a közép-magyarországi régió mentorainak beszámolóját. A projekt vezetői a következő egy hónap során ellátogatnak Egerbe, Miskolcra, Győrbe, Szegedre és Pécsre is.További állomások időpontjai:október 25. Egeroktóber 26. Miskolcoktóber 31. Győrnovember 6. Szegednovember 12. Pécs.(www.edupress.hu)
Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.