2013. december. 11. 21:24 MTI Utolsó frissítés: 2013. december. 11. 21:23 Közoktatás

13 milliós ajándékot vitt az iskoláknak egy titokzatos jótevő

Külön-külön ezernél is több könyvet kapott a japán Hokkaido prefektúra három iskolája egy ismeretlentől, aki 6 millió...

Külön-külön ezernél is több könyvet kapott a japán Hokkaido prefektúra három iskolája egy ismeretlentől, aki 6 millió jent (13 millió forint) költött a meglepetésre - közölte az NHK közszolgálati televízió.

"A múlt hónapban egy idős férfi jelent meg egy könyvesboltban, és azt mondta, hogy gyermekeknek való könyveket szeretne. Azt kérte, hogy a könyveket egyenesen az iskolákba küldjék, de nem akarta megadni a nevét" - értesült a televízió.

A férfi készpénzben 6 millió jent fizetett ki az adományért, a könyvesbolti dolgozókra bízva, hogy ők válasszák ki a három iskolának küldendő szótárakat, lexikonokat, képeskönyveket és regényeket.

Az egyik iskola a könyveket egy új helyiségben helyezte el, amely a "Télapó könyvkiadó" nevet kapta. "Imádom a könyveket, boldog vagyok, és nagyon szeretnék köszönetet mondani a Télapónak - mondta az egyik diáklány a televíziónak. Japánban gyakori, hogy karácsonykor ismeretlenek rendkívüli adományokat tesznek iskolák vagy jótékonysági szervezetek javára. 

A japánok jól emlékeznek 2010 karácsonyára, amikor ajándékok kerültek egy Tokió melletti gyermeksegélyező központ elé. Ezután iskolatáskákkal, papírárukkal, játékokkal, robotokkal és élelmiszerekkel teli zsákokat helyeztek el ismeretlenek teljes titokban menhelyek, árvaházak és fogyatékkal élő gyermekek számára fenntartott otthonok előtt. Az ajándékokat egy 1960-as évekbeli manga (képregény) hősének, egy árva gyerekből lett profi harcosnak, a szülő nélkül maradt gyermekek védelmezőjének, Tigrisálarcnak a nevében adományozta egy ismeretlen.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.