"Folytatjuk" - újabb hallgatói fórumot tartanak a felsőoktatás jövőjéről Felsőoktatás
Eduline

"Folytatjuk" - újabb hallgatói fórumot tartanak a felsőoktatás jövőjéről

Újabb hallgatói fórumot szerveznek egyetemisták és oktatók a felsőoktatás jövőjéről.

„Szerdán megmutattuk, hogy nem lehet szó nélkül megszüntetni szakokat! Sztrájkoltunk, előadásokat, vitaköröket tartottunk, fórumoztunk, diákok, oktatók, érdeklődők együtt. A CEU, a Corvinus és még sok más egyetem diákjai velünk voltak. Nagyon jó nap volt, köszönjük mindenkinek! Folytatjuk” – írják a szerdai, ELTE TÁTK-os sztrájknap szervezői. November 28-án, szerdán délután újabb hallgatói fórumot tartanak a felsőoktatás jövőjéről.

Szerdán több száz hallgató gyűlt össze az ELTE Társadalomtudományi Karán, ahol a társadalmi nemek mesterszak megszüntetése, a felsőoktatás autonómiáját érintő beavatkozások és gazdasági átalakítások elleni tiltakozásul szerveztek „figyelemfelhívó szolidaritási és információs sztrájknapot”.

A résztvevők többek között a társadalmi nemek kérdéseiről hallgattak előadásokat, kerekasztal-beszélgetést szerveztek a felsőoktatás jövőjéről és hallgatói fórumot tartottak.

Megszüntették a gender szakot, vizsgálatot indít az ombudsman

Vizsgálatot indít Székely László ombudsman a társadalmi nemek mesterszak megszüntetése miatt. Az LMP-ből és a frakcióból nemrég távozó, így ma már független képviselő Szél Bernadett még októberben fordult Székely László ombudsmanhoz a társadalmi nemek mesterszak megszüntetése miatt. Az alapvető jogok biztosa kedden azt válaszolta a képviselőnek, hogy vizsgálatot indít.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.