Transzszexuális hallgatókat is fogad a híres tokiói női egyetem Felsőoktatás
MTI

Transzszexuális hallgatókat is fogad a híres tokiói női egyetem

A transzszexuális nemi identitású hallgatókat is fogadja a tokiói Ocsanomizu női egyetem a 2020/2021-es tanévtől - írta csütörtökön a helyi sajtó.

Elemzők szerint a döntés úttörő lépésnek számít Japánban, ahol hivatalosan nem ismerik el az LMBT-közösség (leszbikusok, melegek, biszexuálisok és transzneműek) jogait. Az Ocsanomizu Egyetem az első japán oktatási intézmény, amely lehetővé fogja tenni a beiratkozást a születési nemükhöz képest más nemi identitást vallók számára - erősítette meg az oktatási minisztérium egyik szóvivője.

1875-ös alapításakor az Ocsanomizu volt az első olyan japán felsőoktatási intézmény, amelyet kizárólag női hallgatók számára hoztak létre.

A helyi sajtó szerint két másik tokiói egyetem - a Cuda és Japán Női Egyetem - is fontolgatja, hogy változtat a jelentkezéssel kapcsolatos szabályaikon.

Bár Japánban hivatalosan semmilyen formában nem ismerik el az LMBT-közösség jogait, számos oktatási intézmény és önkormányzat is tett e tendencia megváltoztatására irányuló kezdeményezést. Számos oktatási intézmény vezetett be például uniszex egyenruhát, vagy vezetett be az öltözködésre vonatkozó rugalmasabb szabályzatot.

Meleg diákoknak alapítanak iskolát Manchesterben

Megnyílik az első olyan brit iskola, ahol kifejezetten azokat a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű diákokat oktatják, akiket a hagyományos iskolákban nem fogadtak be. Három éven belül megnyílhat az Egyesült Királyság első kifejezetten LMBTQ+ diákoknak szánt iskolája Manchesterben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.