Már nyáron kiderülhet, lesz-e kilencéves általános iskola Felsőoktatás
Eduline

Már nyáron kiderülhet, lesz-e kilencéves általános iskola

Még a nyáron dönthet a kormány a kilencéves általános iskola bevezetésének tervezetéről – írta az Origo.

„A kilenc évfolyamos iskola kérdésének előkészítése során már végeztünk összehasonlításokat, megvizsgáltunk több hasonló iskolarendszert, megnéztük, hogy ebben az időkeretben hogy mozognak, és az OECD-től is kértünk véleményt” – mondta Czunyiné Bertalan Judit az Inforádióban.

Hozzátette: azt sem tartja kizártnak, hogy a kilenc évfolyamos iskolarendszer bevezetésével együtt más változások is lesznek.

Még több infó a kilencéves iskoláról

Nem 9 osztályos általános iskolára, hanem kevesebb tananyagra volna szükség

Pokorni: A diákokkal nem szabad kísérletezni

Pokorni: a kilencosztályos iskola csak az egyik eszköz a problémák megoldására

"Erős javaslat": tetszik Orbánnak a kilencéves iskola ötlete?

"Nem ez a megoldás": az MSZOE is nekiment a kilencéves általános iskola ötletének

Az államtitkár elmondta, a kilenc évfolyamos modell átgondolásával a döntés-előkészítés és az egyeztetés szakaszában vannak. A nemzeti pedagóguskar tagozataitól, iskolaigazgatóktól véleményt kértek, viszonylag széles körben próbálják ezt megalapozottan előkészíteni – írta az Origo.

"Úgy gondolom, hogy a nyár közepére lesz olyan állapotban a javaslat, hogy egy döntési pontig legalább a kormány elé vissza tudjuk vinni" – mondta a köznevelési államtitkár.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.