Négy dolog, amit minden egyetemista elszúr az első félévben Felsőoktatás
Eduline

Négy dolog, amit minden egyetemista elszúr az első félévben

Milyen a tökéletes időbeosztás az egyetemen, főiskolán? Milyen hibákat kell elkerülni a tanév elején és a vizsgaidőszakban? Ezeket gyűjtöttük össze.

Használhatatlan órarendet készíteni

Lehet, hogy szeptember elején még úgy látjátok, az a matek/nyelvtörténet/filozófiavizsga menni fog anélkül is, hogy bejárnátok az előadásokra, könnyen kiderülhet, hogy éppen ez a tantárgy megy a legnehezebben. Ha tehetitek, ne vegyetek fel egy időpontban lévő órákat.

Az összes szemináriumi dolgozatot a félév végére hagyni

Nem azt mondjuk, hogy már az első két hétben töltsétek az estéket a könyvtárban, de októberben érdemes nekiállni a könnyebb, rövidebb szemináriumi dolgozatoknak: legalább a szakirodalmat gyűjtsétek össze és dolgozzátok fel. Ha november végén kezdtek neki az öt-hat szemináriumi dolgozat megírásának, éjjel-nappal dolgoznotok kell - ráadásul a szorgalmi időszak végén egymást követik a ZH-k és az előrehozott vizsgák.

Több vizsgát felvenni egy napra

Ez most még nem aktuális, de jó, ha már most tudjátok: két hét alatt nem tudtok ledarálni tíz-tizenkét vizsgát, hiába szeretnétek már január második hetében pihenni. Biztosan lassabban fogtok haladni az anyaggal, mint ahogy elterveztétek, úgyhogy bőven hagyjatok magatoknak időt a felkészülésre.

Halogatni, halogatni, halogatni

Előadást kell tartani valamelyik szemináriumon, és már most le lehet foglalni a különböző időpontokat? Ne a félév utolsó óráját válasszátok - rengeteg dolgotok lesz akkor, tudjátok le inkább a kötelező feladatokat a félév közepén!

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.