Amerikai kapcsolatokat épít a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Felsőoktatás
MTI

Amerikai kapcsolatokat épít a Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Vezető amerikai egyetemekkel cserediákprogramokról és közös kutatási projektekről tárgyalt Gál András Levente...

Vezető amerikai egyetemekkel cserediákprogramokról és közös kutatási projektekről tárgyalt Gál András Levente kormánybiztos az Amerikai Egyesült Államokban - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) pénteken.

A Harvard Egyetem télen. Felmelegítik a kapcsolatokat?

A közlemény szerint a Tufts Egyetem Fletcher School és a Harvard Egyetem Kennedy School of Goverment képviselőivel folytatott egyeztetések célja, hogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) diákjai és professzorai a későbbiekben az Egyesült Államok egyetemein is gyarapíthassák tudásukat.

A kormánybiztos a bostoni Tufts Egyetem Fletcher School és az NKE közötti stratégiai megállapodásról egyeztetett, amelynek keretében diák- és professzori csereprogramok valósulhatnak meg, illetve olyan közös kutatási projektek, amelyeket a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program végrehajtása során a Nemzeti Közszolgálati Egyetem gondoz. Ennek egyik legfontosabb része lehet a nemzetközi kapcsolatok és stratégiaalkotás területén történő együttműködés. Megfelelő előkészítés és az egyetemi testületek jóváhagyása után a keretmegállapodást várhatóan 2012 októberében aláírhatják Patyi Andrással, az NKE rektorával.

A Harvard Egyetem Kennedy School of Goverment képviselőivel folytatott megbeszélések alapján a Harvard szakértői áttekintik az NKE által vitt kormányzati fejlesztési programokat és 2012 szeptemberére meghatározhatják azokat a közös kutatási projekteket és feltételeket, amelyekben az együttműködés lehetséges. Ennek a kutatási együttműködésnek része lehet a diák és professzori fogadás és -küldés az NKE és a Harvard között - olvasható a KIM közleményében.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.