Komolyan támogatná a hátrányos helyzetű diákokat az egyik világhírű egyetem Felsőoktatás
Eduline

Komolyan támogatná a hátrányos helyzetű diákokat az egyik világhírű egyetem

A Cambridge-i Egyetem 500 millió font értékű adománygyűjtő kampányt indított, a céljuk a hátrányos helyzetű, tehetséges hallgatók támogatása.

A kezdeményezés tartalmaz egy intenzív háromhetes áthidaló programot is - írja a The Gardian, amely kiemeli: az olyan vezető egyetemeket, mint az Oxford és a Cambridge, amelyeket még mindig a jómódú, sok esetben magániskolából kikerülő diákok "uralnak", ezért szükség is van ilyen programokra.

"Cambridge esetében ez etikai kérdés. Csak akkor várhatunk el támogatást, ha készek vagyunk arra, hogy ösztönözzük és támogassuk a tehetségeket, függetlenül attól, honnan származnak" - jelentették ki az egyetem vezetői évnyitó beszédükben.

Ezzel együtt azt is elmondták, ragaszkodnak ahhoz, hogy az egyetem ne lazítson a felvételi feltételeken.

Azt is hozzátették, hogy Cambridge nem tudta magát "igazán nagyszerű" egyetemnek nevezni, amíg nem nyitott teljes mértékben a társadalmi és kulturális sokszínűség felé. Arról még nem tudtak részleteket mondani, hogy hány hátrányos helyzetű hallgatót támogatnának.

Megtanulnátok mandarinul? Most ingyenesen megtehetitek ezzel az appal

Tanulnátok valami újat? Most kínaiul is megtanulhattok ezzel a az alkalmazással. Egészen pontosan ezzel az alkalmazással a kínai nyelv mandarin nyelvváltozatát - ez a hivatalos nyelv Kínában, Tajvanon, Szingapúrban és Malajziában - lehet elsajátítani. Ez az alkalmazás nem más, mint a HelloChinese. Az alkalmazásban alapvetően egy játékalapú mandarin tanulás, amivel nem fogtok unatkozni.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.