Megváltoznak a diákhitelek kamatai, jóval kevesebbet kell majd fizetni Felsőoktatás
MTI

Megváltoznak a diákhitelek kamatai, jóval kevesebbet kell majd fizetni

Rekord alacsonyra, 2,3 százalékra csökkent a szabad felhasználású Diákhitel1 konstrukció kamata július 1-jétől az első félévi 3,35 százalékról, a kötött felhasználású Diákhitel2 kamatlábát 3,45 százalékban határozták meg az eddigi 3,9 százalék helyett, de a hitelt felvevőket változatlanul fix 2 százalék terheli, az ezen felüli kamatrészt az állam állja kamattámogatás formájában.

 

A Diákhitel1 esetében havi 15 és 50 ezer forint közötti összeg igényelhető az ügyfél által meghatározott célra, míg a kizárólag a képzési díjra fordítható Diákhitel2 felvehető összegének maximuma az adott képzésre meghirdetett önköltségi díj.
A Diákhitel Központ Zrt. múlt szerdai tájékoztatása szerint a diákhitel-konstrukció 16 évvel ezelőtti indulása óta mintegy 380 ezren vettek fel a hitelt, a kihelyezett hitelösszeg pedig meghaladta a 305 milliárd forintot, évente 20 milliárd forint körüli összeget folyósítanak. Az érintettek 40 százaléka már visszafizette a hitelt.

Diákhitel kisokos: minden, amit fontos tudni róla

Fontos információk és határidők minden diákhitelesnek. Mikor kell elkezdni a törlesztést, meddig kell befizetni, mi történik akkor ha késel a fizetéssel? Minden, amit tudnod kell, ha te is diákhiteles vagy: Mikor kell elkezdeni a törlesztést? Mind a két hitelforma azaz a Diákhitel 1 és Diákhitel 2 esetében is: Törlesztését meg kell kezdenie: a hallgatói jogviszonya megszűnését követő negyedik hónap első napjától, de legkésőbb a 40.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.