Újra Nagy Dávidot választották a HÖOK elnökévé Felsőoktatás
MTI

Újra Nagy Dávidot választották a HÖOK elnökévé

Ismét Nagy Dávid jelenlegi elnököt választotta meg vezetőjévé a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája...

Nagy Dávid a HÖOK februári tüntetésén

Ismét Nagy Dávid jelenlegi elnököt választotta meg vezetőjévé a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) szombati debreceni tisztújító közgyűlésén. Nagy Dávid - aki egyedüli jelölt volt a posztra - elmondta: 346 igen, és 4 nem szavazattal választották meg újabb két esztendőre, 2013. január 1-jétől.

A győri Széchenyi István Egyetem hallgatója közölte: elnökhelyettessé ismét Körösparti Pétert választották, és döntöttek a kilenc elnökségi tagról is.

A régi-új elnök az elmúlt két évet értékelve kiemelte, hogy számos méltatlan és indokolatlan kormányzati lépést sikerült megakadályozniuk. Példaként említette, hogy sikerült meggátolniuk a vizsgaalkalmak, a tantárgyfelvételek számának drasztikus csökkentését, illetve a hallgatók elbocsátásának megkönnyítését. Siker koronázta azon törekvésüket is, amely a képviseleti jogok megőrzésére irányult.

A következő időszak kihívásai között említette a hallgatói szerződés intézményével kapcsolatos tennivalókat és a keretszámok csökkentését. Mint mondta, ismerik az ideológiát, de úgy gondolják, hogy ezen lépések mögött csak gazdasági megfontolások állnak.

Nagy Dávid közölte: felméréseket, közvélemény-kutatásokat készítenek a hallgatói térítések, juttatások ügyében és a hallgatói megélhetésről. Adatokkal és tényekkel kívánják alátámasztani, hogy nem jó az az út, amelyet a kormány a felsőoktatásban követ.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.