Újabb változás 2013-tól: 25 ezer forintot kapnak havonta a tanárszakosok Felsőoktatás
MTI

Újabb változás 2013-tól: 25 ezer forintot kapnak havonta a tanárszakosok

Napokon belül megjelenik az új, osztatlan tanárképzésben résztvevők támogatását célzó Klebelsberg Képzési...

Napokon belül megjelenik az új, osztatlan tanárképzésben résztvevők támogatását célzó Klebelsberg Képzési Ösztöndíjról szóló rendelet. A program keretében havi 25 ezer, de egyes kiemelt természettudományi szakoknál akár 75 ezer forintos ösztöndíjat kaphatnak a hallgatók - közölte az oktatási államtitkárság. Milyen lesz az új típusú tanárképzés? Itt olvashatjátok összefoglaló cikkünket.

A tájékoztatás szerint a Klebelsberg Képzési Ösztöndíj célja valamennyi új, osztatlan tanárszak, de elsősorban az ember- és természetismeret műveltségi terület tanári szakjait választó tanárjelöltek számának növelése, hiszen ezen a területen van a leginkább szükség a friss, jól képzett tanárokra. Mint írták, az elmúlt 20 évben, de különösen 2004 után jelentős mértékben csökkent a tanárképzésre jelentkezők száma.

A most bevezetendő Klebelsberg Képzési Ösztöndíj minimum havi 25 ezer forintos plusztámogatást jelent a hallgatóknak, ha azonban legalább az egyik tanárszakja természettudományi, ennél jelentősebb támogatást is kaphat; természettudományos szakpár esetén pedig a támogatás összege akár 75 ezer forint is lehet egy hónapban.

A pályázati kiírás, a szerződések megkötése és a kifizetések lebonyolítása a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ feladata lesz. A képzésre felvett és beiratkozó hallgatók 2013 szeptemberében pályázhatnak az ösztöndíjra.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.