Nagyszerű ötlettel menti meg az éhezőket az egyetemista Felsőoktatás
Lapszemle

Nagyszerű ötlettel menti meg az éhezőket az egyetemista

Egy 20 éves egyetemista ötlete segít abban, hogy évente több tonnával csökkenjen a kukában landoló élelmiszerek mennyisége.

 

Maria Rose Belding a washingtoni University of America hallgatója, és nemrég a L’Oreal Paris az év nőkének választotta az Egyesült Államokban. Mindezt azért, mert kitalált egy pofonegyszerű, de mégis nagyon hasznosnak bizonyult alkalmazást - írja a Quartz.
Cikkeink a témában

Még diplomájuk sincs, de már most milliókat kereshetnek találmányaikkal

Megnézték, hány egyetemista éhezik az USA-ban

New York legfelkapottabb étterme egy kollégiumi szobában

A MEANS Database lényege, hogy eljuttassa a feleslegessé vált ételeket oda, ahol még tudják azokat hasznosítani. Például egy boltban vagy étteremben kidobásra ítélnek élelmiszert, ami viszont még jó. A program ilyenkor segít megtalálni azt a közeli szervezetet, mely hasznosíthatja azt, és a szállítást is meg lehet szervezni. Így nem történhet meg, hogy az adakozó szándék megvan, de technikailag nem kivitelezheztő a hasznosítás.

Maria középiskolás korában egy civil szervezetnél önkénteskedett, ahol látta azt, mennyi adományozásra szánt élelmiszer landol a kukában, mert nem tudják megszervezni hatékonyan a logisztikát.

Az egyetemista ötletét nem véletlenül díjazták. Amerikában közel 48 millió ember nem jut megfelelő minőségű vagy mennyiségű ételhez, miközben az ország élelmiszermennyiségének 40 százaléka kárba vész.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.