Több mint 140 milliót fizet vissza az államnak a Károli egyetem Felsőoktatás
MTI

Több mint 140 milliót fizet vissza az államnak a Károli egyetem

"A 2012-es év súlyos anyagi meglepetéseket tartogatott a Károli Gáspár Református Egyetem (KRE) számára" – közölte a...

A Károli Gáspár Református Egyetem egyik épülete. Anyagi segítséget kértek

"A 2012-es év súlyos anyagi meglepetéseket tartogatott a Károli Gáspár Református Egyetem (KRE) számára" – közölte a Magyarországi Református Egyház kommunikációs szolgálata az egyházi felsőoktatási intézményeket érintő költségvetési megszorításokról.

Mint írták, korábbi nehézségeiket "tovább tetézte", hogy 2012-re 15 százalékos nagyságrendben újabb elvonást hajtottak végre, felborítva ezáltal az éves költségvetésüket, mivel erről csak augusztusban értesültek. Közlésük szerint a KRE-nek 143 millió forintot kell visszafizetnie az államnak 2011-re és 2012-re, ezért a zsinattól fenntartói segítséget kért.

A Debreceni Református Hittudományi Egyetemnek mintegy 156 millió forint visszafizetési kötelezettsége van, amihez szintén fenntartói segítséget kértek és kapnak.

A Sárospataki Református Teológiai Akadémiának 2011-re visszamenőleg 9,1 forint visszafizetési kötelezettsége van, amit a fenntartó egyházkerület kifizet. 2012-re azonban 20 millió forint az állami támogatás növekménye, amihez 30-32 millió forintot kell hozzáadnia a Dunántúli Református Egyházkerületnek.

A Pápai Református Teológiai Akadémiának 2011-re és 2012-re összesen 9,2 millió forintot kell visszafizetnie, amit az intézmény ki tud fizetni - írta a Magyarországi Református Egyház kommunikációs szolgálata.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.