Friss nemzetközi rangsor: hét magyar egyetem jutott a legjobbak közé, tarol a CEU Felsőoktatás
Eduline

Friss nemzetközi rangsor: hét magyar egyetem jutott a legjobbak közé, tarol a CEU

Hét magyar egyetem került fel a Times Higher Education (THE) legfrissebb felsőoktatási rangsorára - a magyar intézmények közül a legjobb helyezést a CEU, a Semmelweis és a pécsi egyetem szerezte meg.

A Közép-európai Egyetem (CEU) a 16., a Semmelweis Egyetem a 65., a Pécsi Tudományegyetem a 122., az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 123., a Szegedi Tudományegyetem a 129., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 154. szerezte meg, míg a Debreceni Egyetemet a 201-250. helyre sorolták a Times Higher Education legfrissebb rangsorának készítői.

A CEU új épülete. A 16. helyet szerezte meg a 300-as nemzetközi listán

A Times Higher Education BRICS & Emerging Economies Rankings nevű rangsorát szerda este hozták nyilvánosságra - ötven "fejlődő, feltörekvő" ország felsőoktatási intézményeit értékelték a szakemberek, a 300-as listára összesen 41 országból kerültek egyetemek.

Kínai, orosz és dél-afrikai egyetemek az élen

A rangsort kínai felsőoktatási intézmények vezetik, a tíz legjobb közé hat kínai egyetem került. Az élen ismét a pekingi egyetem áll, míg a második helyet a Tsinghua University szerezte meg.

A pekingi egyetem campusának egyik épülete. Vezeti a rangsort

A moszkvai Lomonoszov a rangsorban a harmadik helyet szerezte meg, míg a Dél-afrikai Köztársaság két intézménye is előkelő helyen szerepel: a fokvárosi állami egyetemet a negyedik, a johannesburgi University of the Witwatersrandot a nyolcadik helyre sorolták a lista készítői.

Milyen szempontok alapján áll össze a rangsor?

A rangsor ugyanazt a tizenhárom teljesítménymutatót veszi figyelembe, mint a THE World University Rankings. Vizsgálják az egyes egyetemi erősségeket a fő tevékenységi körökben: oktatás, kutatás, tudástranszfer és a nemzetközi megjelenés, „láthatóság”.

A Pécsi Tudományegyetem közleményben reagált az eredményekre, ebben kiemelik, hogy magát a módszertant a THE szakemberei átalakították, hogy alkalmas legyen a fejlődő gazdaságok egyetemeinek jellemzőinek mérésére is. Nagyobb súlya van például az egyetemek ipari kapcsolatainak és a nemzetközi megjelenésnek.