UNESCO: soha nem tanult még ennyi diák külföldön Felsőoktatás
Eduline

UNESCO: soha nem tanult még ennyi diák külföldön

2010-ben összesen 3,6 millió hallgató folytatta a tanulmányait külföldön világszerte, több, mint korábban bármikor –...

Hallgatói mobilitás – a Kínából kivándorló diákok célországai

2010-ben összesen 3,6 millió hallgató folytatta a tanulmányait külföldön világszerte, több, mint korábban bármikor – derül ki az UNESCO legfrissebb, hallgatói mobilitást vizsgáló kutatásából.

A növekedés soha nem látott gyorsaságú: 2000-ben még csak 1,6 millióan tanultak más országban, vagyis egyetlen évtized alatt 2 millióval nőtt a külföldre utazó hallgatók száma. A legtöbb diák – az összes hallgató 28 százaléka – a kelet-ázsiai és csendes-óceáni térségből indul útnak, hogy szerencsét próbáljon valamelyik külföldi egyetemen. Az országokat tekintve Kínából a legnagyobb az elvándorlás: a külföldön tanuló egyetemisták 17 százaléka kínai.

Ami a célországokat illeti, a legtöbben (19 százalék) az USA-t célozták meg, de sokan tanulnak Nagy-Britanniában (11 százalék) és Ausztráliában is (8 százalék). Akik nem az angolszász országokat részesítik előnyben, Franciaországba, Németországba és Japánba utaznak a legszívesebben – derül ki a felmérésből. Egyre több magyar diák tanul külföldön Erasmusszal – az adatokról itt olvashattok részletesen.

Kínai, japán, koreai, finn, svéd vagy katalán - ilyen ritka idegen nyelvek közül is válogathattok az ország legjobb középiskoláiban Közoktatás Székács Linda

Kínai, japán, koreai, finn, svéd vagy katalán - ilyen ritka idegen nyelvek közül is válogathattok az ország legjobb középiskoláiban

Az angol mellé a legtöbben a németet választják második idegen nyelvként, hiszen a magyarországi középiskolák többségében csak ezt, vagy esetleg franciát, spanyolt vagy olaszt lehet. Vannak azonban olyan intézmények is, ahol ritkább idegen nyelveket is tanítanak, például oroszt, kínait, japánt vagy koreait. Megnéztük, milyen ritka idegen nyelvek közül válogathattok az ország legjobb középiskoláiban.