Palkovics: Egyetemek összevonása nem is jelentős átalakítás Felsőoktatás
MTI

Palkovics: Egyetemek összevonása nem is jelentős átalakítás

A tervezett felsőoktatási átalakítás meg sem közelíti az elmúlt 25 év jelentős átalakításait - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) felsőoktatásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán, pénteken.

Palkovics László a csütörtökön bejelentett felsőoktatási átalakítással kapcsolatban azt mondta, mindössze "néhány karnak máshová helyezéséről és egy-két egyetem létrehozásáról van szó". A teljes átalakítási tervet itt találjátok.

A részletekről szólva elmondta: a Nyugat-Magyarországi Egyetem (NYME) integrációja nem úgy sikerült, ahogyan tervezték. Mint mondta, "azok az együttműködési hiányosságok, amik kialakultak", nem kezelhetők máshogyan, csak úgy, ha jelentősen átalakítják az egyetemet.

A tervezett változtatások értelmében az NYME soproni erdőmérnöki kara önálló intézményként működne tovább, kibővítve képzését. Szintén önállóvá válna a szombathelyi Savaria Egyetemi Központ. Az egyetem mosonmagyaróvári mezőgazdasági és élelmiszer-ipari kara, valamint a győri Apáczai Csere János kar pedig a győri Széchenyi István Egyetem részeként működne tovább.

Palkovics László megjegyezte: Debrecenben, Szegeden és Pécsen kifejezetten jól működik az egyetemek integrációja. Szólt arról is, hogy a budapesti állatorvos-tudományi kar kiválhat a gödöllői Szent István Egyetemből, és önálló egyetemként működhet tovább.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.