Újabb egyetemi botrány: zaklatta egyik hallgatóját az elismert professzor Felsőoktatás
Eduline

Újabb egyetemi botrány: zaklatta egyik hallgatóját az elismert professzor

Online zaklathatta egyik hallgatóját az Massachusetts Institute of Technology (MIT) nyugdíjba vonult professzora.

A népszerű fizikaprofesszor, a 78 éves Walter Lewin már 2008-ban nyugdíjba vonult, de még tavaly is tartott online kurzusokat az MIT e-learning felületén, az MITx-en. Miután bebizonyosodott, hogy az oktató online zaklatta a kurzusára feliratkozó egyik hallgatót, az MIT eltávolította a napi tízezer nézőt vonzó tananyagot a saját oldaláról és az edX online egyetemi kurzusokat kínáló felületéről is - számolt be a Gawker.

A tananyag eltávolításától azt remélik, megelőzhetik, hogy a tanár további hallgatókkal lépjen kapcsolatba. "Oktatóként a legfőbb kötelességünk, hogy kiérdemeljük a hallgatók bizalmát" - nyilatkozta L. Rafael Reif, az MIT rektora. Hangsúlyozta, hogy gondoskodnak a biztonságos és tiszteletteljes közegről, akár egyetemi órákról, akár online kurzusokról van szó.

Az eset rávilágít arra, hogy az egyre szaporodó online egyetemi kurzusok miatt ideje lenne online viselkedési kódexet alkotni. Toni K. Troop, a szexuális és családon belüli erőszak ellen küzdő massachusettsi Jane Doe Inc. kommunikációs igazgatója azt tanácsolja, hogy az intézmények foglalják össze, milyen online viselkedés számít elfogadhatatlannak. Cyberbullying: minden harmadik diákot zaklatnak ismerősei.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.