Odacsapott a Corvinusnak a minisztérium: az intézménynek kell jól gazdálkodnia Felsőoktatás
Eduline

Odacsapott a Corvinusnak a minisztérium: az intézménynek kell jól gazdálkodnia

„A Budapesti Corvinus Egyetem 5,3 milliárd forint állami támogatást kap 2013-ban, ezen felül csaknem 6 milliárd...

„A Budapesti Corvinus Egyetem 5,3 milliárd forint állami támogatást kap 2013-ban, ezen felül csaknem 6 milliárd forint bevételre számít tervezett költségvetése alapján. Az intézmény felelőssége, hogy ezt az összeget racionálisan használja fel, ebből  biztosítsa a bérek kifizetését, a képzések megszervezését és működtesse az infrastruktúrát, melynek része a liftek működőképességének biztosítása is” – így reagált az Emberi Erőforrások Minisztériuma arra, hogy a Corvinuson anyagi nehézségek miatt le kellett állítani a liftek működését.

Ahogy arról hétfőn beszámoltunk, az intézmény gazdasági főigazgatója körlevélben értesítette erről a hallgatókat és oktatókat, hozzátéve: az egyetem fizetési nehézségei miatt a liftek üzemeltetési feltételei jelenleg nem biztosíthatóak maradéktalanul.

Az erőforrás-minisztérium szerint a normatív költségvetési támogatás országos csökkenése mögött a hallgatói létszám jelentős csökkenése áll. „A sajtóban csak ezen költségvetési támogatás csökkenéséről szoktak beszélni, a valóság azonban az, hogy a felsőoktatási intézmények teljes költségvetése évről évre növekszik. Az egyetemek és főiskolák ugyanis nem csupán a mindenkori éves költségvetési törvény alapján kapnak támogatást, hanem különböző hazai és EU-s pályázati forrásokból is” – írják.

„A kormány 2012. decemberi határozatában arra vállalt kötelezettséget, hogy az új felvételi eljárásból fakadó többletlétszám után járó többletköltségeket biztosítja az intézmények számára. Mivel feltételezhetően a BCE esetén is nőni fog az előzetesen tervezetthez képest a magyar állami ösztöndíjas hallgatók száma, ezt a többletforrást a kormány a BCE számára is biztosítani fogja” – zárul a közlemény.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.