Itt a "nem megfelelő minőségű" szakok listája: a legjobb egyetemeket is érinti Felsőoktatás
Eduline

Itt a "nem megfelelő minőségű" szakok listája: a legjobb egyetemeket is érinti

Listát készített a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) azon szakokról, melyek ugyan elindulhatnak szeptemberben, a bizottság megítélése szerint mégsem megfelelő minőségűek.

 

A 2016 szeptemberétől induló, a Felvi.hu honlapon meghirdetett felsőoktatási képzések kapcsán a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság az érdeklődők tájékoztatására honlapján közzétette azon képzések listáját, melyek indítását a MAB nem támogatta, illetve melyeket a működés közbeni értékelés során nem akkreditált – írta a MAB közleményében.

A meghirdetett képzések mindegyike, így a MAB listán szereplők is, az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett, hivatalosan engedélyezett képzések, ám ezek minőségét a MAB nem találta kielégítőnek.

Kapcsolódó cikkek

A legjobb orvosi karok

A legjobb jogi egyetemek

A legjobb bölcsészkarok

A legjobb egyetemek friss listája

A legjobb informatikai képzések

Hogy ez pontosan mit jelent? Megkerestük a MAB-ot, ahonnan megtudtuk, az, hogy a bizottság nem támogatja, vagy nem akkreditálja a szakokat, az indulásukat nem befolyásolja.

"A listát a potenciális hallgatók, a jelentkezők tájékoztatására tettük közzé, hogy tisztában legyenek azzal, hogy melyek a MAB által nem megfelelő minőségűnek tartott, most meghirdetett képzések" – írták válaszukban.

A listát letölthetitek innen. A listán a legnagyobb hazai egyetemek egyes szakjai is szerepelnek.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.