Mindenki az ELTE, a szegedi és a pécsi egyetem kancellárja akar lenni Felsőoktatás
MTI

Mindenki az ELTE, a szegedi és a pécsi egyetem kancellárja akar lenni

Több mint száz pályázat érkezett a még betöltetlen nyolc felsőoktatási intézmény kancellári posztjára - közölte a felsőoktatási államtitkárság.

Az államtitkárság tájékoztatása szerint minden intézménynél többszörös a túljelentkezés. A pályázat elbírálásának határideje december 29., a kancellári megbízás legkorábban 2014. december 30. napjától tölthető be - írták. A még betöltetlen posztokra november 24-ig lehetett pályázni. 

Október 31-én huszonegy felsőoktatási intézmény kancellárjának nevét jelentette be Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere. A tárcavezető akkor azt mondta, hogy a kancellári rendszer a menedzserszemléletet erősíti a felsőoktatásban. Az intézmények gazdálkodásáért és üzemeltetéséért felelős kancellároknak megfelelő gazdasági ismeretekkel kell rendelkezniük, és ismerniük kell az adott felsőoktatási intézményre jellemző szakterületet is

Mint kifejtette: a felsőoktatási intézmények saját jövedelemre tehetnek szert, amelyet fejlesztésre fordíthatnak, emiatt is szükség van a menedzserszemléletű kancellárokra. Az első körben nyertesek megbízó levelét november 24-én adta át a miniszter, az ő megbízatásuk 2014. november 15-től 2017. november 17-ig terjedő időtartamra szól. 

Akkor a miniszter azt mondta, nyolc felsőoktatási intézménynél nem találtak megfelelő jelöltet a kancellári posztra, ezért új pályázatot írtak ki. A nyolc intézmény kancellárját is – az oktatásért felelős miniszter felterjesztésére – a miniszterelnök nevezi majd ki.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.