Minden ötödik egyetemista tervez külföldi tanulást Felsőoktatás
MTI

Minden ötödik egyetemista tervez külföldi tanulást

A 19-29 év közötti fiatalok relatív többsége, 44 százaléka szerint elsősorban az anyagi körülmények és a családi...

A 19-29 év közötti fiatalok relatív többsége, 44 százaléka szerint elsősorban az anyagi körülmények és a családi háttér határozzák meg a továbbtanulási lehetőségeiket, illetve azt, hogy mire viszik az életben - derült ki a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt. (K&H) online kutatásából, amelynek az eredményét szerdán juttatta el a bankcsoport az MTI-hez.

Ugyanakkor a megfelelő képességet és szorgalmat csupán a megkérdezett diákok 35 százaléka tartja elegendőnek a felsőoktatásba való bejutáshoz az 500 fiatal megkérdezésén alapuló felmérés szerint.

A felsőoktatási intézményben tanuló diákok többsége, 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azt tanulja, ami érdekli, és ezt szívesen teszi. Ezzel együtt a diákok 85 százaléka úgy érzi, hogy az elmúlt egy évben nehezebbé vált a továbbtanulás.

A külföldi tanulás az egyetemisták 21 százalékának terveiben szerepel, illetve a magyarországi oktatási rendszert csak negyedük sorolja a magas színvonalúak közé Európában. A diákok több mint fele tervezi, hogy egy időre más országban fog munkát vállalni. A 19-29 év közötti aktív dolgozóknak 35 százaléka menne külföldre dolgozni.

A felmérés adataiból arra lehet következtetni, hogy a most felvettek többsége sem csak tanulással tölti majd a következő éveket, mivel immár az egyetemisták, főiskolások 81 százaléka vállal legalább alkalmanként munkát.

Ez viszont nem megy a szórakozás rovására, mert 44 százalékuk mondta azt, hogy elegendő időt tud szánni szabadidős tevékenységekre. A tanulmányaik költségeit a diákok 19 százaléka fedezi diákhitelből - derült ki a válaszokból.

A K&H pályakezdők jóléti indexe megállapításához negyedévente 500, 19 és 29 év közötti fiatalt kérdeznek meg interneten kiküldött kérdőív segítségével, amelyet a válaszadók önállóan töltenek ki. A kutatás a városi népességre terjed ki, és reprezentatív a nem, a korcsoportok, a befejezett iskolai végzettség és a régiók tekintetében.