Milliókat érő ötlettel rukkolt elő két egyetemista Felsőoktatás
Eduline

Milliókat érő ötlettel rukkolt elő két egyetemista

Meglepő pénzgyűjtési akcióba kezdett két brit hallgató: reklámfelületként értékesítik a saját arcukat.

Ross Harper és Ed Moyse a saját arcukkal üzletelnek

Meglepő pénzgyűjtési akcióba kezdett két brit hallgató: reklámfelületként értékesítik a saját arcukat. Az ötletre már több nagy cég (köztük az Ernst & Young) is ráharapott, így mára milliomos lett a két diák – adta hírül a Huffington Post.

Ross Harper és Ed Moyse 2011 októberében indította el a BuyMyFace.com nevű oldalt, ahol bárki kibérelheti a diákok arcát, hogy saját üzletét népszerűsítse. A két egyetemista összesen 80 ezer dollár, vagyis nagyjából 17 és fél millió forint tartozást halmozott fel – mivel másképp esélyük sem lett volna kifizetni a diákhitelből származó adósságot, úgy gondolták, nem mindennapi módon próbálnak pénzhez jutni.

Kezdetben a hirdetésekért napi 1 fontot kértek, ma már azonban 600 dollárt, azaz 132 ezer forintot kell fizetni egy 24 órás reklámért. Bár a teljes tartozást még nem sikerült kifizetniük, hamarosan erre is sor kerülhet: saját bevallásuk szerint ugyanis mindössze 180 nap alatt 50 ezer dollárt, azaz 11 millió forintot gyűjtöttek össze. Nem ők az egyetlenek, akik furcsa pénzgyűjtő kampányba kezdtek – egy másik ötletes akcióról itt olvashatsz bővebben.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.