Megvan a rendelet, szeptembertől állami főiskola lesz a Pető Intézet Felsőoktatás
MTI

Megvan a rendelet, szeptembertől állami főiskola lesz a Pető Intézet

Megjelent csütörtökön a Pető Intézet állami fenntartásba vételéről szóló kormányrendelet és -határozat, a leendő Pető András Főiskola szeptember 1-jétől veszi át a feladatokat.

Az Országgyűlés július 4-én döntött a Pető Intézet állami fenntartásba vételéről, valamint egyebek mellett arról is, hogy az intézet köznevelési intézménye gyakorlóiskolai státusba kerül.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára július elején azzal magyarázta a törvénymódosítást, hogy az hosszú távú, biztos finanszírozást és jogi környezetet biztosít a Pető Intézetnek.

A csütörtöki Magyar Közlönyben közzétett kormányrendelet kimondja: a Nemzetközi Pető András Közhasznú Nonprofit Kft. és a fenntartásában főiskolaként működő Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetének - a konduktív pedagógia legrégebbi képviselőjének - feladatait a Pető András Főiskola veszi át szeptember 1-jével.

A közlönyben megjelent egy kormányhatározat is, amely azt rögzíti, hogy a kabinet egyetért a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete által fenntartott köznevelési intézmény - az MPANNI Gyakorló Óvodája, Általános Iskolája, Kollégiuma, Előkészítő Szakiskolája és Egységes Konduktív Módszertani Intézete - állami fenntartásba vételével, mégpedig úgy, hogy az átalakuló köznevelési intézmény új szerkezetben a - járóbeteg-szakellátási tevékenységet is ellátó - Pető András Főiskola fenntartásában működjön tovább gyakorlóiskolaként.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.