Megúszta a zárolást a Képzőművészeti Egyetem Felsőoktatás
Eduline

Megúszta a zárolást a Képzőművészeti Egyetem

Nem vonják el az eredetileg tervezett 300 millió forintot a Magyar Képzőművészeti Egyetemtől, így hétfőn megindulhat a...

Nem vonják el az eredetileg tervezett 300 millió forintot a Magyar Képzőművészeti Egyetemtől, így hétfőn megindulhat a második félév az intézményben - mondta el Kőnig Frigyes rektor. Az index beszámolója szerint Lázár János "megkönyörült" az egyetemen, a miniszterelnökséget vezető államtitkár titkársága kereste meg a portál délelőtti cikke után Kőnig Frigyes rektort, hogy fáradjon be hozzá megtárgyalni a kialakult helyzetet.

A portál szerint a találkozó eredményeképpen visszaállították az egyetem 2012-es költségvetését. A rektor elmondta, hogy Lázárnál azzal érvelt: egyetemük már korábban is stabilan, kiegyensúlyozott pénzügyi mutatókkal működött. "Decemberig nem volt kifizetetlen számlánk, a működésünket már korábban racionalizáltuk" - fogalmazott a rektor az indexnek.

Kőnig Frigyes az MTI-nek felidézte, hogy a korábban kilátásba helyezett drasztikus, 300 millió forintos zárolás miatt krízishelyzet állt volna elő az intézményben, ez ugyanis 38 százalékos elvonást jelentett volna a 2012-es költségvetéshez képest.

Az egyetem a csökkentett összegből nem tudta volna fizetni a közüzemi díjakat és a tanárok fizetését sem, így ellehetetlenült volna az oktatás. Az egyetem vezetése a gondokat többször és többfelé jelezte, de hivatalos választ sehonnan sem kaptak.

Kőnig Frigyes kiemelte: az egyetem gazdasági működését az elmúlt években olyan mértékben racionalizálták, hogy nincs már miből takarékoskodni. Az az ésszerűsítés, ami néhány felsőoktatási intézményben ma van napirenden, náluk már 4-5 éve megkezdődött. "Bármiféle elvonás vagy prés bennünket elnyomna, az oktatást veszélyeztetné, minden hivatalos fórumon hangoztattuk ezt a szempontot. Ami - úgy tetszik -, az utolsó pillanatban eredmény hozott" - jegyezte meg a rektor.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.