Milliókat érő ötlettel lepte meg a világot egy 19 éves diák Felsőoktatás
Eduline

Milliókat érő ötlettel lepte meg a világot egy 19 éves diák

Különös kampányt indított a texasi Rice University egyik hallgatója: miután véletlenül betörte az egyetemi könyvtár...

Különös kampányt indított a texasi Rice University egyik hallgatója: miután véletlenül betörte az egyetemi könyvtár ablakát, az interneten várja az adományokat, hogy ki tudja fizetni a 15 ezer dolláros, vagyis több mint 3 millió forintos kárt. Az összeg több mint fele már beérkezett – írja az Inside Higher Ed.

Fondren Library: betörte a könyvtár ablakát az egyetemista, interneten gyűjt pénzt a cserére

Duncan Eddy egy furcsa egyetemi hagyomány miatt került bajba: a Rice University egyik beavatási szertartása szerint a diákok meztelenre vetkőznek, befújják magukat borotvahabbal, és lenyomatokat hagynak a testükről az egyetem különböző épületeinek ablakain és üvegajtóin. Az elsőéves futás közben olyan szerencsétlenül ütközött a Rice University központi könyvtárának egyik ablakával, hogy betörte az üveget.

„Semmi pénzem nincs, és ha nem tudom összeszedni a cseréhez szükséges 15 ezer dollárt, kirúgnak” – olvasható Duncan Eddy honlapján. A látogatók az egyetem logójával ellátott póló megvásárlásával vagy online adományokkal segíthetnek a hallgatón, aki már 9 ezer dollárt, vagyis több mint másfél millió forintot gyűjtött össze. Egy New York-i egyetemista nemrég a tandíjára kezdett pénzt gyűjteni az interneten – az ő akciójáról itt olvashatsz bővebben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.