Megbukott az egyetemi felvételin a japán robot Felsőoktatás
MTI

Megbukott az egyetemi felvételin a japán robot

Nem sikerült japán kutatóknak kifejleszteniük egy olyan robotot, amely elég okos ahhoz, hogy teljesítse az ázsiai ország legjobb egyetemének felvételi vizsgáját.

Képünk illusztráció

A Nemzeti Informatikai Intézet kutatócsoportja hétfőn közölte: felhagynak a 2011 óta tartó erőfeszítésekkel arra, hogy olyan robotot alkossanak, amely képes bejutni a Tokiói Egyetemre, a helyiek által Todainak nevezett intézménybe.

A csoport abban reménykedett, hogy 2022 márciusára egy olyan mesterségesintelligencia-programot alkot meg, amely képes lesz abszolválni a felvételi vizsgát.

A Todai Robotnak ugyan folyamatosan javult az akadémiai teljesítménye, de a csoport talált egy határvonalat azon képességeiben, hogy megértse a különféle felvételi kérdéseket.

"A mesterséges intelligencia nem jó olyan típusú kérdések megválaszolásában, amely megköveteli a jelentések megértését széles körűen" - közölte Arai Noriko professzor.

A Todai Robot a minap próbálta teljesíteni az egyetemi felvételi vizsga egységes tesztjét, de nem szerzett annyi pontszámot, amely elegendő lett volna a Tokiói Egyetemre való bejutáshoz. A múlt évi vizsgán eredményei nagyjából azonosak voltak.

A kutatók most az írásbeli válaszokhoz szükséges akadémiai készségekkel kapcsolatos kutatásokra fognak összpontosítani.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.