Magyar professzor beszélt a keddi amerikai egyetemi lövöldözésről Felsőoktatás
Eduline

Magyar professzor beszélt a keddi amerikai egyetemi lövöldözésről

Kulcsra zárt ajtó mögött, amerikai kollégáival várta egy magyar oktató, hogy őket is célba veszi-e az az iskolai...

Kulcsra zárt ajtó mögött, amerikai kollégáival várta egy magyar oktató, hogy őket is célba veszi-e az az iskolai lövöldöző, aki még kedden sétált be egy fegyverrel a West Lafayette-i Purdue Egyetemre. Radácsi Norbert ebben az Indiana állambeli intézményben tanít, és csupán méterekre volt attól az épülettől, ahol az első lövések eldördültek - írja a Blikk.

"E-mailben jött egy rövid üzenet, hogy lövöldözést jelentettek az egyetemen. Azt tanácsolták, keressünk menedéket. Az irodában voltam, így értesítettem pár kollégámat, majd négyen meghúztuk magunkat a kis helyiségben" – mondta Radácsi Norbert, aki egy asztal alatt keresett menedéket.

A Purdue University egyik épülete

Az intézményben azonban hiába volt riasztás és szólaltak meg a szirénák, a magyar tanár szerint sok helyen folytatódtak az órák. "Egy barátom épp a villamosmérnöki kar épületében volt, amikor megkapta az üzenetet. Azonnal az irodájába akart rohanni, mire valaki azt mondta neki, menjen fedett helyre. Erre ő visszafutott az épület csarnokába, pont oda, ahol a lövöldözés volt. Amikor hallotta a fegyver robaját, az épület alagútrendszerén keresztül átmenekült egy biztonságosabb helyre" – folytatta.

A Purdue Egyetemre több mint ötvenezer diák jár. Mint kiderült, az áldozat egy 21 éves hallgató, a gyilkosa egy 23 éves férfi. Az eddigi vizsgálatok szerint a felfegyverkezett diáknak csak egyetlen célpontja volt, akivel végzett is.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.