MSZP: az oktatási államtitkárság beismerte, hogy hibázott
A szocialista Kunhalmi Ágnes szerint az oktatási kormányzat beismerte, hogy hibázott, amikor kilenc nappal...
A szocialista Kunhalmi Ágnes szerint az oktatási kormányzat beismerte, hogy hibázott, amikor kilenc nappal meghosszabbította a felsőoktatási intézményekbe való jelentkezési határidőt.
Az ellenzéki politikus szombati budapesti sajtótájékoztatón azt mondta: beigazolódott korábbi félelmük, hogy nem elegendő az idő a felelős döntés meghozatalához.
Kunhalmi Ágnes úgy fogalmazott: ebben a kilenc napban minden benne van. Az oktatási kormányzat beismerte, hogy hibázott, és nagyon méltatlan helyzetbe sodorta a diákokat és családjukat egyaránt.
Ez a kilenc nap csak egy "sebtapasz", és szerinte nem szabad megfeledkezni arról a közel húszezer diákról, akik előreláthatólag így sem fognak tudni bejutni semmilyen egyetemre, és nem tudnak majd diplomát szerezni. A felsőoktatás drasztikus átalakításának az igazi vesztesei ők lesznek - jegyezte meg.
A szocialista politikus szerint ma egyszerre rontják le Magyarországon a köz- és felsőoktatást. Ez fogja igazából megroppantani az ország jövőjét - hangoztatta.
Kunhalmi Ágnes hozzátette: úgy akarják önmagában versenyképesebbé, jobb minőségűvé tenni a magyar felsőoktatást, hogy kiszorítják az általuk oda nem illőnek vélt gyerekeket. "Azt hazudja a kormány Magyarországnak, hogy önmagában attól jobb lesz a felsőoktatás, hogy ha kevesen fognak benne részt venni" - fogalmazott.
Magyarország ugyanakkor az OECD és az unió átlagát sem éri el a diplomások arányát tekintve - jegyezte meg, hozzátéve: a diplomával rendelkezők a leginkább védettek a válsággal szemben.
Az ellenzéki képviselő kitért arra is, hogy ma nem az egyetemista sok Magyarországon, hanem a középfokú végzettséggel rendelkezők tudásszintje a kevés. Mindent meg kell tenni az alap- és középfokú oktatás megerősítéséért - szögezte le. Szólt még arról, hogy véleményük szerint a jövő héten várhatóan nyilvánosságra kerülő új nemzeti alaptanterv sem fogja erősíteni a közoktatás rendszerének versenyképességét.