Kezdődik: egy tanár robothelyettest épített magának Felsőoktatás
Eduline

Kezdődik: egy tanár robothelyettest épített magának

De vajon átveheti a professzorok szerepét?

Ashok Goel a Georgia Tech tanára épp a mesterséges intelligenciáról tartott egy online kurzust, amikor szembesült azzal a kérdéscunamival, ami a 300 tanulótól érkezett naponta.

A sok levéllel sem Goel, sem a tanársegédek nem tudtak mit kezdeni, ezért tervezett egy robotot a diákok és az IBM segítségével, ami képes válaszolni az egyszerűbb kérdésekre.

Kapcsolódó cikkek

A legjobb robotos filmek, amiket látni kell

Már készítik a magától gondolkodó robotot

A Jill Watson névre keresztelt mesterséges intelligencia nem előre tárolt válaszokat ad, azokat maga nyeri ki a korábbi kérdésekre adott válaszokból. Akkor tudták, hogy jól működik Jill, amikor rájöttek, egyik kérdező diák sem jött rá a válaszból, hogy nem ember küldte neki.

Persze az amerikai sajtóban már arról ábrándoznak, hogy átvehetik a mesterséges intelligenciák a professzorok szerepét az egyetemeken, ami például olcsóbbá tehetné az oktatást. Akinek azonban volt meghatározó tanára valaha, tudja, hogy nem lehetne robottal helyettesíteni.

(QZ)

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.