Így trükközött két éven keresztül egy egyetemista: milliókat spórolt a tandíjon Felsőoktatás
Eduline

Így trükközött két éven keresztül egy egyetemista: milliókat spórolt a tandíjon

Több száz embert, az oktatóit és a csoporttársait is átverte az az új-zélandi diák, aki két tanéven keresztül...

Az aucklandi orvosi kar: senki nem sejtett semmit

Több száz embert, az oktatóit és a csoporttársait is átverte az az új-zélandi diák, aki két tanéven keresztül rendszeresen részt vett a University of Auckland orvosi karának előadásain anélkül, hogy lebukott volna – számolt be a Huffington Post.

A férfi 2010-ben jelentkezett az egyetemre – annak ellenére, hogy nem vették fel, elkezdett járni az órákra. A két év alatt laborgyakorlatokon is részt vett, sőt páciensekkel is kapcsolatba került. A kórházi gyakorlaton hamis diákigazolványt használt, senki nem vette észre a csalást.

Két évig sem a félévi vizsgákon, sem a szorgalmi időszakban nem tűnt fel az oktatóknak, hogy nem iratkozott be az egyetemre. Akkor bukott le, amikor az egyik órán a leadott csoportnévsor nem egyezett az egyetem által nyilvántartott nevekkel – eggyel többen szerepeltek rajta.

Az orvosi kar dékánja, John Fraser elmondta, hogy a tanulót eltávolították az intézményből, és kijelentette, hogy korábban semmilyen bizalmas adathoz nem férhetett hozzá. „Nagyon jó kapcsolatot alakított ki mindenkivel, kifejezetten népszerű volt a csoporttársai körében. Mindenki megdöbbent, mikor kiderült az igazság, még a családja sem tudott a csalásról” – tette hozzá a dékán. Nemrég a Columbia Egyetemen bukott le egy áldiák – hogy hogyan, arról itt olvashattok bővebben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.