2011. október. 17. 03:44 Eduline Utolsó frissítés: 2011. október. 17. 06:30 Felsőoktatás

Keményen kritizálta a főiskolát a Facebookon, azonnal kirúgták a hallgatót

Marc Bechtol nem gondolta volna, hogy egy Facebook-poszt miatt kell majd idő előtt távoznia a főiskoláról.

Marc Bechtol nem gondolta volna, hogy egy Facebook-poszt miatt kell majd idő előtt távoznia a főiskoláról. Az észak-karolinai Catawba Valley Community College diákját az egyik óráról hívták ki, hogy közöljék vele, többé nem az intézmény hallgatója – írja a Huffington Post.

A főiskola júniusban jelentette be, hogy minden diák speciális hitelkártyát kap, amelyet az egyik pénzintézet biztosít a főiskolásoknak. A kártya egyben a hallgatók diákigazolványa is, ezért nélkülözhetetlen. Marc Bechtol akkor kezdett aggódni, amikor szeptemberben kiderült, hogy a kártya aktiválásához a diákoknak többek között a TAJ-számukat és a születési idejüket is meg kell adniuk.

A hallgató szerint a főiskola visszaélt a diákok személyes adataival, mert lehetővé tette, hogy a pénzintézet is hozzáférhessen az elérhetőségeihez, és reklámokkal, hírlevelekkel bombázza őket. „Engem telefonon, több csoporttársamat pedig e-mailben keresték meg különféle pénzügyi ajánlatokkal” – mondta Marc Bechtol.

A diáknál betelt a pohár, ezért a Facebookon kezdte kritizálni a főiskolát, amiért szerződést kötött a pénzintézettel. Az iskola vezetősége szerint ezzel Marc Bechtol megsértette a főiskola jó hírnevét, ezért a diákot fegyelmi tárgyalás nélkül, azonnali hatállyal kirúgta.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.