Jövő héten tárgyalja a felsőoktatási stratégiát a kormány Felsőoktatás
MTI

Jövő héten tárgyalja a felsőoktatási stratégiát a kormány

November 27-i ülésén tűzi napirendjére a felsőoktatási stratégiát a kormány - írta meg nem nevezett forrásból...

A felsőoktatási kerekasztal tagjai - a stratégia jövő héten kerülhet a kormány elé

November 27-i ülésén tűzi napirendjére a felsőoktatási stratégiát a kormány - írta meg nem nevezett forrásból származó értesülését a Magyar Hírlap. A napilapnak Tőrös Szilárd, a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöke azt mondta: "Ez a szeptemberben elfogadott anyag tagadhatatlanul jobb a korábbi változatnál". 

Az FDSZ elnöke jó elképzelésnek tartja különböző intézménytípusok definiálását, ezzel együtt a közösségi főiskolák kialakítását. Hiányosságnak tartja azonban, hogy az anyag nem ad választ arra, milyen mérőszámok alapján történik az intézmények kategorizálása.

Balog Zoltán múlt héten arra a kérdésre, hogy a felsőoktatási törvény módosítása még idén a parlament elé kerülhet-e, azt mondta: ez azon múlik, hogy mi lesz a sorsa a felsőoktatási kerekasztal munkaanyagának. Mint mondta: azt vállalták, hogy beviszik a kormány elé a munkaanyagot.

Hangsúlyozta: ő azt forszírozza, hogy a kabinet minél előbb tárgyaljon róla, hogy legyen idő, - ha szükséges -, még ebben ciklusban elfogadni a változtatásokat. Ez nem egy komplex, átfogó stratégia, hanem a lényeges irányokat jelöli ki - rögzítette.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.