Hallgatói szerződés: nem érti az Emmi, miért háborodott fel a HÖOK Felsőoktatás
Eduline

Hallgatói szerződés: nem érti az Emmi, miért háborodott fel a HÖOK

Magyarország érdekeinek garancialevele a hallgatói szerződés - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az...

Minisztériumi egyeztetés után. Az Emmi szerint a HÖOK tisztában volt azzal, hogy nem engednek a hallgatói szerződésből

Magyarország érdekeinek garancialevele a hallgatói szerződés - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az MTI-vel. A Fidesz-KDNP az Országgyűlésnek pénteken benyújtott alaptörvény-módosításában tett javaslatot arra, hogy az alkotmány rögzítse a hallgatói szerződés lehetőségét. Az indítvány alapján a felsőoktatási tanulmányok állami finanszírozásának törvényi feltétele lehet a későbbi magyarországi munkavállalás.

Erre reagálva az Emmi közleményében emlékeztetett: a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) korábban elfogadta, hogy a kabinet ragaszkodik a hallgatói szerződés meglétéhez, és azt ígérte, javaslatot küld a szaktárcának a szerződés tartalmi kérdéseiről, ám ennek mostanáig nem tett eleget.

A kormány mindazonáltal a konstruktív, folyamatos egyeztetés híve, és számít arra, hogy hamarosan megállapodás születik ebben a kérdésben is a két fél között - közölte az erőforrás-minisztérium.

Hozzátették: "ahogy a magyar emberek többsége, a kormány is kitart amellett, hogy egy fiatal, aki a teljes állami ösztöndíjas felsőfokú oktatásban vesz részt, befektetés az országnak", és ezzel az elvvel a HÖOK is a kezdetektől fogva egyetértett.

Közleményüket azzal zárták: a kabinet nem lehet érdekelt abban, hogy egy közpénzből képzett fiatal hátat fordítson Magyarországnak, és akár egy egész életre más ország javára fordítsa mindazt, amit itthon tanult.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.