HÖOK: nőnie kell az ösztöndíjaknak Felsőoktatás
MTI

HÖOK: nőnie kell az ösztöndíjaknak

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) a hallgatói ösztöndíjak növelését kezdeményezi 2017-től - az erről szóló javaslatról a szervezet szombati fővárosi közgyűlésén döntöttek.

Gulyás Tibor, a HÖOK elnöke az MTI-nek elmondta, a hallgatói ösztöndíjak 2007 óta nem emelkedtek, és javaslatuk azt tartalmazza, hogy az inflációval növelt értéken bővüljenek a juttatások.

Ez számításaik szerint átlagosan 42 százalékos emelést, és mintegy 9 milliárdos forrás bevonását jelentené a rendszerbe. Hozzátette, minőségi és alapvető tartalmi változtatásokat is szükségesnek tartanak.

Gulyás szerint a tanulmányi ösztöndíj új számításakor mindenképpen szeretnék motiválni a hallgatókat a kurzusok sikeres teljesítésére. A köztársasági ösztöndíjnál a kiválóságok kiemeltebb elismerését szeretnék elérni, a fő cél az ösztöndíj presztízsének helyreállítása.

A szociális támogatások terén az átláthatóságot és az objektivitást növelnék javaslataik - közölte. Elsődleges cél a hallgatók élethelyzetének általános javítása, ami túlmutat az ösztöndíjreformmal kapcsolatos javaslatok kidolgozásán.

Kitért arra is, hogy a közgyűlés tárgyalta a kollégiumok területén szükséges reformlépéseket, valamint a kevésbé ismert hallgatói szolgáltatások rendszerszintű javításának feltételeit, továbbá a diákkedvezmények szervezésében rejlő lehetőségeket.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.